جوزا 06, 1403 14:36 Asia/Kabul
  • شهرداری کابل به دنبال دسترسی یکسان تمام شهروندان به خدمات شهری است

نماینده شهرداری کابل تاکید کرد: این اداره به دنبال آن است که پروژه های شهری را به گونه ای مدیریت کند که تمام شهروندان به خدمات شهری دسترسی یکسان داشته باشند.

نعمت الله بارکزی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: شهرداری کابل یک نهاد کاملا خدماتی است و جدا از خدماتی که ارایه می کند در شهر کابل پروژه های مشخص توسعه ای دارد.

وی افزود: امسال 165 پروژه در شهر کابل به ارزش بیش از شش میلیارد و چهارصد میلیون افغانی برنامه ریزی شده که تمام مصارف آن از عواید شهرداری کابل تامین می شود.

نماینده شهرداری کابل پایتخت افغانستان در رابطه با اعتراض برخی از شهروندان در مورد استملاک خانه ها و زمین هایشان به خاطر اجرای پروژه های سرک (خیابان) سازی و اینکه در مقابل آن پول و یا زمینی در جای دیگری در اختیار آن ها قرار داده نشده هم گفت: تمام کارها به صورت قانونی انجام می شود و زمانی که خانه و یا زمین شخصی در مسیر پروژه قرار می گیرد به تصرف شهرداری درمی آید و پول زمین و ساختمان آن به مالک پرداخت می شود. در صورتی هم که زمین دولتی بوده باشد پول ساختمان به شخص پرداخت می شود.

بارکزی عنوان کرد: بعضی از مردم مشکلات مدارک وکالت یا وراث دارند که ممکن است در دادگاه ها با مشکلاتی مواجه شوند اما شهرداری کابل حق مردم را در این زمینه ضایع نمی کند.

وی اضافه کرد: زمین های دولتی هم در هر زمانی که غصب شده باشد، با هرکسی که روی زمین غصبی ساختمان ایجاد کرده باشد یا هر کسی که در آن ساکن باشد بر اساس قانون غصب برخورد می شود.

 

کلیدواژه