جوزا 06, 1403 15:48 Asia/Kabul
  • پاکستان قوانین تجارت با افغانستان را دشوارتر کرد
    پاکستان قوانین تجارت با افغانستان را دشوارتر کرد

دولت پاکستان ضمن تشدید قوانین تجارت ترانزیت با افغانستان، ثبت خودروهای حامل کالاهای تجاری افغانستان برای دریافت «مجوز ورودی موقت» را الزامی کرد.

به گزارش رادیو دری، دولت پاکستان با تشدید قوانین ترانزیت با افغانستان، تصمیم گرفته است که از این پس انتقال کالا با افغانستان فقط از طریق مسیرهایی صورت گیرد که از قبل مورد توافق قرار گرفته و ثبت خودروهای حامل کالاهای تجاری افغانستان برای دریافت «مجوز موقت ورود» نیز الزامی است.

نشریه پاکستانی اکسپرس تریبون از دستیابی گزارش داد که نشان می‌دهد خودروهای باربری مجاز برای انتقال کالا از افغانستان باید در اداره تجارت ترانزیتی در پیشاور و کویته ثبت‌نام کنند تا اسناد ورود موقت را برای ورود به پاکستان دریافت نمایند.

بر اساس این گزارش، خودروها باید برای دریافت مجوز موقت ورود، یک نسخه تأییدشده از تذکره الکترونیک مالک وسیله نقلیه، دفترچه ثبت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی و اعلامیه مسئولیت حمل‌ و نقل ایمن کالاهای وارداتی و صادراتی تحت تجارت ترانزیتی را همراه خود داشته باشند.

گزارش همچنین می‌افزاید که مجوز موقت ورود دارای تاریخ صدور و انقضا است و باید برای تمدید آن به اداره حمل‌ و نقل کشور مربوطه مراجعه شود.

تصمیم پاکستان برای تشدید قوانین ترانزیتی با افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که به‌ دلیل تنش‌های اخیر، تجارت پاکستان با افغانستان به پایین‌ترین سطح در سال‌های گذشته کاهش یافته است.

افزایش مالیات پاکستان بر فعالیت‌های ترانزیتی، اعمال محدودیت‌های جدید و بسته شدن راه‌های تجاری با افغانستان از جمله مشکلاتی است که پاکستانی‌ها برای تاجران افغان اعمال می‌کنند.

مسوولان در افغانستان باید به راه های جایگزین پاکستان برای تجارت و ترانزیت فکر کنند