جوزا 06, 1403 18:09 Asia/Kabul

جستجوها برای یافتن اجساد جان باختگان از سیلاب در ولایت بدخشان از جمله اعضای یک خانواده که در قریه مورچک قربانی خشم طبیعت شدند ادامه دارد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، شب گذشته در پی بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های مدهش ۱۰ عضو یک خانواده در در قریه مُورچُک مربوط به فیض‌‌آباد مرکز ولایت بدخشان جان باختند و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

محمد کامگار آمر رویدادهای طبیعی ریاست مبارزه رویدادهای طبیعی بدخشان می‌گوید: شب گذشته به دلیل ریزش سنگین باران و سرازیر شدن سیلاب‌ها در بدخشان، مردم در شماری از ولسوالی‌ها و بخش‌هایی از فیض‌‌آباد مرکز این ولایت، خسارت هنگفت مالی دیدند.

به گفته او این سیلاب‌ها در قریه مُورچُک مربوط به شهر فیض‌‌آباد آسیب جدی زده و جان ۱۰ عضو یک خانواده را که شامل پدر، مادر، پنج خواهر و سه برادر می‌شود گرفته است.

بستگان این خانواده که همه قربانی سیلاب‌ها شده اند می‌گویند تنها دو عضو این خانواده باقی مانده و متباقی 10 تن دیگر جانشان را در پی این سیلاب‌ها از دست داده اند.

به گفته آنان هنوز اجساد بسیار از جان‌باختگان پیدا نشده و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن آنان از آب رودخانه کوکچه ادامه دارد.

سیلاب‌های شب گذشته در بدخشان تنها تلفات جانی نداشته بلکه خسارت هنگفت مالی نیز برجا گذاشته است.

شماری از باشندگان می‌گویند صدها جریب زمین زراعتی و ده‌ها منزل مسکونی هم‌چنان در پی این سیلاب‌ها تخریب شده است.

سرازیر شدن سیلاب‌ها در بدخشان مردم عام را نیز با مشکل مواجه ساخته است.

 عدم دسترسی شماری زیادی از مردم در برخی از ولسوالی‌ها و فیض‌آباد مرکز این ولایت به آب آشامیدنی صحی، خدمات پزشکی، امکانات اولیه برای ادامه‌ی زندگی و برق از جمله
مشکلات مهم باشندگان مناطق سیل زده است.

ادامه سیلاب‌ها در افغانستان؛ سیل در بدخشان جان ده تن را گرفت