جوزا 08, 1403 17:11 Asia/Kabul
  • طالبان جنایت تازه رژیم صهیونیستی را در رفح به شدت محکوم کرد
    طالبان جنایت تازه رژیم صهیونیستی را در رفح به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان با محکومیت شدید حمله ارتش صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح تصریح کرد: نسل‌کشی در غزه بخشی از راهبرد جنگی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری، عبدالقهار بلخی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حملات رژیم‌صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهرک رفح بار دیگر نشان داد که آنها هیچ تعهدی به قوانین جنگ ندارند و نسل‌کشی غزه بخشی از راهبرد جنگی این رژیم است.

وی افزود: ما این جنایت جنگی علیه مردم غزه را به شدت محکوم کرده و بار دیگر از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای با نفوذ اسلامی در منطقه می‌خواهیم که به مسوولیت خود در قبال مردم فلسطین عمل و از جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

 ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه با حمله به چادرهای اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه، دست‌کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این جنایت در شرایطی روی داده است که دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام جدی کنند

کنایه سخنگوی طالبان به بی‌توجهی مدعیان حقوق بشر در قبال اوضاع غزه

کلیدواژه