جوزا 09, 1403 15:54 Asia/Kabul
  • ساعت کار مرز ماهیرود بین ایران و افغانستان افزایش یافت
    ساعت کار مرز ماهیرود بین ایران و افغانستان افزایش یافت

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ایران از افزایش ساعت کاری گمرک مرزی ماهیرود به در خواست تاجران افغانستانی خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ مهدی جعفری افزود: ساعت کار مرز ماهیرود افزایش یافته و امور مربوط به تردد‌ها و تخلیه بار‌ها در حال انجام است.

او بر افزایش تعداد باسکول در مرز، تمرکز بر موضوع سوخت و ساماندهی کارگران نیز تاکید کرد و افزود: ۱۴ و ۱۵ جوزا/ خرداد که در ایران تعطیل رسمی است، مرز ماهیرود باز و فعال است و تجارت بین دو کشور برقرار خواهد بود.

ساعت کار مرز ماهیرود بین خراسان جنوبی ایران و ولایت فراه در شرایطی افزایش یافته است که مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی پیش از این از افزایش ۳ برابری ترانزیت کالا از این منطقه مرزی به افغانستان خبر داده بود.

مهم ترین کالاهای ترانزیتی که از مرز ماهیرود به افغانستان صادر می شود شامل شکر، آرد، روغن، کانتینر خالی مستعمل و کود شیمیایی است که عمدتاً این کالاها از ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی به مرز ماهیرود می رسد.

گذرگاه مرزی ماهیرود یا نقطه مرزی میل ۷۸، یک گذرگاه مرزی میان ایران و افغانستان است که در مرز شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی ایران و روستای ماهیرود ولایت فراه افغانستان واقع شده است.

نام  مرز ماهیرود در کشور افغانستان، مرز ابونصر فراهی است.

ممنوعیت ترانزیت دارو و پوشاک به افغانستان از مرز ماهیرود

مرز ماهیرود بین ایران و افغانستان بسته است

کلیدواژه