جوزا 10, 1403 19:44 Asia/Kabul
  • معاون حقانی به هیأت پاکستانی: برای صلح در منطقه تلاش می‌کنیم
    معاون حقانی به هیأت پاکستانی: برای صلح در منطقه تلاش می‌کنیم

معاون وزیر داخله حکومت طالبان در دیدار با همتای پاکستانی خود اعلام کرد نیت هیأت حاکمه افغانستان ارتقای صلح در منطقه است.

به گزارش رادیو دری، محمد خرم آغا معاون وزارت داخله پاکستان در صدر هیأتی با محمد نبی عمری معاون وزارت داخله حکومت طالبان دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت داخله حکومت طالبان، هیأت پاکستانی در این دیدار درباره حمله هفتم حمل/فروردین به مهندسان چینی در منطقه بشام نزدیک خط دیورند در خاک پاکستان با طرف افغان گفت‌وگو و درباره کمک حکومت طالبان به ارتقای امنیت ابراز امیدواری کرد.

اطلاعیه می‌افزاید: عمری ضمن اطمینان از حسن نیت کابل گفت: افغانستان در حالی که صلح را برای خود می‌خواهد، برای دیگران نیز آرزوهای خوب دارد.

وی افزود: ما به سیاست شرورانه اعتقادی نداریم. نیت و اقدام ما برای ارتقای صلح در منطقه است و این اقدام را به نفع خود و همه می‌دانیم.

عمری گفت: حادثه تروریستی بشام حادثه بدی بود، اما همه ما باید در قبال امنیت مناطق خود مسئول باشیم و به جای منحرف کردن مسائل، همکاری واقعی را تسهیل کنیم.

معاون وزارت داخله حکومت طالبان ادامه داد: "امارت اسلامی" متعهد است که به دیگران اجازه سوء استفاده از خاک افغانستان را ندهد و از دیگران هم همین انتظار را دارد.

این دیدار چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که محسن نقوی وزیر کشور پاکستان در یک کنفرانس خبری بار دیگر از طالبان خواست تا سران تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از جمله نور ولی محسود را بازداشت کرده و به پاکستان تحویل دهد تا «روابط دوستانه دو کشور حفظ شود».

وی در این نشست همچنین اعلام کرد که سران تی‌تی‌پی مستقر در افغانستان و سازمان‌های اطلاعاتی خارجی متخاصم پشت حمله انتحاری هفتم حمل به مهندسان چینی در «بشام» بودند.

نقوی گفت در صورت همکاری نکردن طالبان افغانستان، دولت اسلام آباد «تصمیم یکجانبه خواهد گرفت».

انگشت اتهام پاکستان به سمت افغانستان در حمله به اتباع چینی/ طالبان اتهامات را رد کرد

کلیدواژه