جوزا 12, 1403 10:27 Asia/Kabul
  • طالبان درباره علت تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد توضیح داد
    طالبان درباره علت تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد توضیح داد

رئیس سوم سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان گفت: سرکنسول افغانستان در مشهد به دلیل فساد برکنار شده است.

به گزارش رادیو دری، «ذاکر جلالی» رئیس سوم سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در شبکه ایکس نوشت: ماموریت سرکنسول افغانستان در مشهد پایان یافته است و تا اعزام دیپلمات جدید، از مسئولین تهران و یا دبیراول کنسولگری مشهد، سرپرستی و ارائه خدمات را برعهده خواهند گرفت.

وی افزود: تصمیم این که چه کسی باید از ماموریت دیپلماتیک یک کشور و یا کنسولگری، سرپرستی کند به کشور فرستنده برمی‌گردد.

جلالی اظهار داشت: مسئله مهم این است که در مشهد جمع کثیری از مهاجرین افغان حضور دارند و همه نیازمند خدمات شفاف کنسولی هستند.

رئیس سوم سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد که یکی از اولویت‌های وزارت امور خارجه افغانستان مبارزه جدی در برابر فساد اداری است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره قبلی دام بزرگ فساد اداری از بخش کنسولی وزارت تا نمایندگی‌ها در خارج از افغانستان پهن شده بود و پس از خشکاندن ریشه‌های فساد در مرکز، اکنون از بین بردن فساد در بخش‌های کنسولی خارج از کشور در دستور کار است.

جلالی تصریح کرد: موضوع اصلی در مشهد فساد اداری است که کنسول قبلی سهم قابل ملاحظه ای در آن داشته است.

وی اظهار داشت: قطع نظر از اینکه چه کسی سرکنسول خواهد شد اما پایان ماموریت «جابر انصار» کاملا به حکومت افغانستان مربوط است.

این دیپلمات طالبان گفت که امیدواریم با همکاری ارگان‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع به خوبی حل شود و جلو حیف و میل عواید افغانستان گرفته شود همچنین خدمات کنسولی نیز به شکل عادی ادامه یابد.

توصیه ایران به طالبان درباره تغییر کادر سرکنسولگری مشهد: طبق روش‌های بین المللی اقدام کنید

کلیدواژه