جوزا 12, 1403 17:54 Asia/Kabul
  • طالبان درباره تیره‌تر شدن روابط دوجانبه به پاکستان هشدار داد
    طالبان درباره تیره‌تر شدن روابط دوجانبه به پاکستان هشدار داد

سخنگوی حکومت طالبان گفت: اتهامات نادرست اسلام آباد به کابل، به مرور زمان روابط دو پایتخت را تیره تر خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد در پیامی صوتی برای تلویزیون ملی افغانستان افزود: اتهامات نادرست اسلام آباد نه تنها منجر به حل مشکلات در روابط دو جانبه نخواهد شد، بلکه به مرور زمان رابطه دو پایتخت را تیره تر خواهد کرد.

وی ناامنی در پاکستان را ناشی از «ضعف نیروهای امنیتی» این کشور خواند وتاکید کرد که مسایل پاکستان به افغانستان ربطی ندارد و این کشور باید امنیت خودش را تامین کند.

 

سخنگوی طالبان اظهار کرد: ما برای بهبود روابط با پاکستان تمام تلاش‌ خود را کرده‌ایم، ولی یاد کردن اتهامات بی‌مورد و بیجا هیچ دردی را دوا نکرده است.

این اظهارات مجاهد پس از آن مطرح می شود که هفته گذشته محمد نبی عمری معاون وزیر داخله طالبان در سفر با اسلام آباد با محمد خرم آغا همتای پاکستانی‌اش دیدار و توافق کرد که افغانستان در مورد حادثه حمله به مهندسان چینی در پاکستان تحقیق خواهد کرد.

مجاهد پیش از این درباره حادثه حمله به اتباع چینی در پاکستان گفته بود اسلام آباد در تلاش است از این طریق بین کابل و پکن بی‌اعتمادی ایجاد کند.

روابط  کابل و اسلام آباد در یک سال گذشته تحت تاثیر فعالیت های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مدام دستخوش چالش و تنش بوده است.

انگشت اتهام پاکستان به سمت افغانستان در حمله به اتباع چینی/ طالبان اتهامات را رد کرد

سخنگوی طالبان، پاکستان را به تلاش برای تضعیف روابط کابل و پکن متهم کرد

توافق کابل و اسلام آباد بر سر پیگیری موضوع حمله تروریستی به اتباع چینی در پاکستان

کلیدواژه