جوزا 14, 1403 16:45 Asia/Kabul
  • پرسش فضل الرحمن از مقامات پاکستان درباره اتهام‌ها ضد افغانستان
    پرسش فضل الرحمن از مقامات پاکستان درباره اتهام‌ها ضد افغانستان

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با انتقاد از مقامات نظامی اسلام آباد که افغانستان را در ناامنی این کشور مقصر می دانند پرسیده است که چرا جلو ورود تروریست ها در مرز گرفته نمی‌شود؟

به گزارش رادیو دری، فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در یک گردهمایی در ایالت پنجاب گفت تروریسم در پاکستان با وجود تلاش حکومت برای از بردن آن، افزایش پیدا کرده است.

وی در عین حال از مقصر دانستن افغانستان در ناامنی پاکستان انتقاد کرد و پرسید که اگر تروریستان از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند، چرا جلو آنها در مرز گرفته نمی‌شود؟

فضل الرحمان گفت: «حالا بر ناکامی خود سرپوش می‌گذارند. می‌گویند که در تروریزم در پاکستان، حکومت افغانستان مقصر است. چرا؟ چون تروریستان از آنجا می‌آیند. اگر از آنجا می‌آیند، پس حتماً از سرحد عبور کرده می‌آیند. در سرحد تو کجا هستی که مانع آنها شوی؟»

وی این را نیز گفت که پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان برای «حمله بر افغان‌ها» پایگاه‌های هوایی پاکستان را در اختیار امریکا گذاشته بود.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با انتقاد از بمباران های 20 ساله اسلام آباد بر مناطق قبایلی سرحدی که به نابودی زندگی هزاران نفر انجامیده است گفت کسانی که در سرحد زندگی می کنند هم پاکستانی هستند اما از ادارات کشورشان نفرت دارند و می خواهند علیه ادارات کشورشان بجنگند و مقصر این نفرت، کسی جز مقامات اسلام آباد نیست.

در ماه های اخیر مقام های پاکستانی بارها حکومت سرپرست افغانستان را به جدی نبودن در مبارزه با تروریسم و جلوگیری نکردن از فعالیت تروریست ها در مناطق مرزی افغانستان با پاکستان متهم کرده اند.

به تازگی نیز دولت پاکستان ادعا کرد که حمله بر اتباع چینی در ایالت خیبرپختونخوا، در افغانستان طرح ریزی شده است

این در حالی است که حکومت طالبان بارها این اتهامات را رد و تأکید کرده است که افغانستان مسوول «ناکامی امنیتی» پاکستان نیست.

 

طالبان درباره تیره‌تر شدن روابط دوجانبه به پاکستان هشدار داد

ارتش پاکستان: دشمنان ما از خاک افغانستان به نیروهای امنیتی پاکستان حمله می‌کنند

کلیدواژه