جوزا 15, 1403 20:46 Asia/Kabul
  • تهران میزبان دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان
    تهران میزبان دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان

معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان می‌گوید که دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، میثم مهدی‌پور معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت تهران هفته آینده میزبان اعضای گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

به گفته وی این نشست با حضور نمایندگان ویژه روسیه، چین، پاکستان به مدت یک روز برگزار خواهد شد و موضوعات منطقه، افغانستان و سومین نشست دوحه محور‌های این نشست خواهند بود.

او در ادامه تصریح کرد: نشست گروه تماس منطقه‌ای پس از تشکیل آن در اجلاس فرمت مسکو که در سپتامبر ۲۰۲۳ اندیشه آن مورد تایید و تاکید در بیانیه پایانی قرار گرفت، حالا دومین نشست خود را در تاریخ ۱۹ خرداد/جوزا به میزبانی تهران برگزار می‌کند.

گفتنی است که نخستین نشست این کارگروه پیش از تشکیل اجلاس دوحه ۲ در قطر برگزار شده بود.

همچنین ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز اعلام کرد که نشست تماس منطقه‌ای فرمت مسکو برای افغانستان هفته آینده ۸ ژوئن/ ۱۹ خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

در همین رابطه خبرگزاری تاس آورده است که کابلوف اعلام کرده او با نمایندگان طالبان در مورد آمادگی برای سومین نشست دوحه نیز گفت وگو کرده‌ است.

در نشست تماس منطقه‌ای برای افغانستان که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، قرار است نمایندگان ویژه چهار کشور ایران، روسیه، چین و پاکستان حضور پیدا کنند.

طرح نشست تماس منطقه‌ای فرمت مسکو را کاظمی قمی در پنجمین دوره از نشست‌های منطقه‌ای فرمت مسکو که پاییز سال گذشته در کازان روسیه برگزار شده بود مطرح کرد.