جوزا 16, 1403 17:43 Asia/Kabul

چند روز پس از پخش خبر بازداشت عاملان حملات تروریستی هرات، شهروندان این ولایت مجازات آنان در ملاء عام را از مقام های محلی خواستارند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مردم هرات می گویند این افراد که مقام های محلی از دستگیری آنان خبر دادند متهم به انجام چندین حمله تروریستی و کشتار مردم و به خصوص علما و روحانیون این ولایت هستند که نباید به سادگی از این موضوع گذشت.

ساکنان جنوب ولسوالی گذره ولایت هرات با بیان اینکه این اقدام نیروهای امنیتی از نگرانی‌های آنان کاسته است، اظهار داشتند: رویداد تروریستی یک ماه قبل که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران مسجد امام زمان (ع) به شهادت رسیدند موجی از وحشت و نگرانی را در بین مردم به وجود آورد.

 حالا این شهروندان از مقام های محلی می خواهند تا تمهیدات بهتر امنیتی را در این منطقه و سایر محل هایی که احتمال انجام چنین رویدادهایی وجود دارد به کار گیرند.

علما و روحانیون هرات نیز اقدامات تروریستی را نکوهش کرده و تاکید کردند: رهبران حکومتی مکلف به تامین امنیت و حفظ جان شهروندان هستند.

آنان از دستگیری شماری از عوامل ناامنی ها و حملات تروریستی در هرات استقبال کرده و می گویند: مجازات این افراد بر جلوگیری از تکرار این چنین وقایع خونبار و تداوم ناامنی ها موثر است.

در همین حال مقام های محلی هرات بارها از برنامه های مهم حکومت افغانستان برای تامین امنیت در تمامی بخش های این ولایت خبر داده و تاکید کردند: به هیچ فرد و یا گروهی اجازه نمی دهند که با ایجاد ناامنی مردم را نگران سازند و به اهداف شوم خود برسند.

این مقام ها گفته اند: بازداشت تعدادی از کسانی که متهم به انجام حمله بر مساجد، ترور علما و روحانیون هرات و همچنان ایجاد ناامنی در این ولایت هستند، نشان دهنده عزم جدی حکومت برای مقابله با عوامل ناامنی و نابسامانی های اجتماعی می باشد.

عاملان حملات تروریستی در هرات بازداشت شدند

کلیدواژه