جوزا 17, 1403 10:34 Asia/Kabul

معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در دیدار با رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا گفت: اکنون زمینه بهتری برای توسعه روابط میان افغانستان و اندونیزیا مهیا شده است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در خبرنامه‌ ای نوشته است که ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا با محمد یوسف کالا، رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رییس جمهور اندونیزیا، در دفتر کارش دیدار کرده است.

در این دیدار که دو طرف در مورد روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و توسعه روابط دو جانبه میان ملت‌های دو کشور صحبت کردند، ملا برادر گفت که افغانستان و اندونیزیا در طول تاریخ روابط خوبی داشته‌اند و اکنون زمینه بهتری برای توسعه این روابط مهیا شده و هر دو کشور باید برای تقویت روابط خویش با یکدیگر  به گونه ای مشترک همکاری کنند.

ملا عبدالغنی برادر آخند افزود که با تامین امنیت سرتاسری در افغانستان، فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی در بخش انرژی، معادن، بندهای آبی، زیربناها، صنعت و سایر زمینه‌ها ایجاد شده و سرمایه گذاران اندونیزیایی می‌توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

محمد یوسف کالا، رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا، پیشرفت‌های به وجود آمده در افغانستان را ستود و گفت که این وضعیت واقعی افغانستان را برای دولت، مردم اندونیزیا و جهان به تصویر خواهد کشید.

محمد یوسف کالا افزود که اندونیزیا خواهان گسترش روابط خود با افغانستان در زمینه‌های مختلف است و سرمایه‌گذاران اندونیزیایی تمایل به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان دارند.

وی بیان داشت که در آینده نزدیک هیات اقتصادی اندونیزیایی برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان به کابل می‌آیند و در مورد همکاری‌های مشترک اقتصادی در زمینه‌های مختلف با طرف افغان گفتگو خواهند کرد.

اندونزیا به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و معادن افغانستان

کلیدواژه