جوزا 17, 1403 15:23 Asia/Kabul
  • نبیل: به رسمیت شناختن طالبان برای مقابله با داعش کافی نیست
    نبیل: به رسمیت شناختن طالبان برای مقابله با داعش کافی نیست

رییس سابق امنیت ملی افغانستان موجودیت داعش خراسان در این کشور را واقعیتی انکارناپذیر خواند که به رسمیت نشاختن طالبان برای مقابله با آن کافی نیست.

به گزارش رادیو دری، رحمت‌الله نبیل در مورد حضور داعش در افغانستان در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «باید محتاط بود. موجودیت داعش خراسان در افغانستان یک واقعیت انکارناپذیر است و ضروری است که در مورد این گروه دیدگاه واقع بینانه داشته باشیم.»

نبیل افزوده است که طالبان و حامیان آنها مدعی هستند اگر با طالبان تعامل صورت نگیرد و به رسمیت شناخته نشوند، حکومت آنها ضعیف خواهد شد و داعش جای آنها را خواهد گرفت.

رییس سابق امنیت ملی افغانستان معتقد است داعش خراسان تنها تهدید امنیتی در کشور نیست و گروه های تروریستی و شبه نظامیان دیگری نیز در خاک افغانستان فعال هستند که باید به طور همزمان مورد توجه قرار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به سفر سراج الدین حقانی به امارات نیز نوشت: این سفر دلالت بر این امر می‌کند که واکنش کشورها و قدرت‌های بزرگ به تحولات در افغانستان قابل پیش بینی نیست و این قدرت‌ها منافع خود را تعقیب می‌کنند.

نبیل برای برون رفت از این وضعیت توصیه کرده است که بر راه حل‌های پایدار تمرکز صورت گیرد و منطقه و جهان بدانند که صرف به رسمیت شناختن طالبان تنها راه حل مقابله با داعش خراسان نیست.

به باور نبیل برای برون رفت از وضعیت "اسف‌بار و خطرناک" فعلی باید راه حل‌های جدید پایدار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای حل مشکلات افغانستان پیدا کرد و این بار باید خود مردم کشور پیش قدم شوند.

اعلام موقف جریان‌های مخالف طالبان درباره نشست سوم دوحه

سراج‌الدین حقانی با امیر امارات متحده عربی در ابوظبی دیدار کرد

کلیدواژه