کمک به دانش آموزان بی بضاعت در بلخ
(last modified Thu, 05 Jan 2017 12:14:01 GMT )
جدی 16, 1395 16:44 Asia/Kabul

یک نهاد خیریه در ولایت بلخ برای 500 تن از دانش آموزان ممتاز اما بی بضاعت زمینه گذراندن دوره های آمادگی کنکور را فراهم ساخته است .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، نهاد زنان وجوانان برای تغییر در ولایت بلخ در یک اقدام بی پیشینه ، خواسته است  تا صدها تن از جوانان که علاقمند شرکت در کلاسهای آماد گی کنکور هستند را تحت پوشش کمکهای خود قرار دهد و زمینه آموزش بهتر 500 تن از این جوانان را فراهم بیاورند.

نقیب الله آخند زاده مسئول نهاد زنان و جوانان برای تغییر در شمال افغانستان هدف از راه اندازی این برنامه را حمایت از دانش آموزانی دانست که قادر به پرداخت هزینه های کلاسهای آمادگی برای کنکور نمی باشند .  

آخند زاده تصریح کرد، این برنامه قرار است در مکاتب ولسوالی ها نیز راه اندازی گردد که پس از شناسایی دانش آموزان مستعد وبی بضاعتی که سال آینده برای سپری نمودن آزمون کنکور آماده می شوند هزینه های آمادگی برای امتحان سراسری دراختیارشان قرار داده شود .

این جوانان قرار است درسال آینده تحصیلی  ( 1396 ) درکنار هزاران فارغ التحصیل شده از دوره دبیرستان جهت راهیابی به دانشگاهها درامتحان سراسری شرکت نمایند .

برخی از دانش‌آموزانی که ازاین کمک‌ها بهره‌مند شده‌ اند راه اندازی این برنامه را یک اقدام نیک وموثر درجهت تشویق بیشترشان برای ورود به دانشگاه ها ذکر کردند .

این جوانان از سایر موسسات خیریه وافراد متمول جامعه شان می خواهند تا بخشی از امکانات مادی شان را صرف هزینه های تحصیلی وآموزشی فرزندان خانواده ها ی بی بضاعت نمایند .

درهمین  حال تعدادی از مدیران مکاتب شهرمزارشریف نیز راه اندازی این برنامه را بفال نیک گرفته و تاکید میکنند که در مکاتب ولایت بلخ جوانان زیادی وجود دارند که ازتوانایی های ذهنی واستعداد فوق العاده ای برخوردار هستند اما به علت اینکه از لحاظ اقتصادی با مشکلاتی مواجه اند از ادامه تحصیل درمقاطع لیسانس ومدارج عالی ترتحصیلی بازمی مانند .

گفتنی است هرساله هزاران جوان اعم از دختر و پسر که دوره تحصیلی درمقطع لیسه یا دبیرستان را به پایان می رسانند برای آماده شدن جهت گذراندن امتحان کنکور و ورود به دانشگاهها، در کلاسهای ویژه آمادگی کنکور، ثبت نام می کننذ  اما دراین میان هستند بسیاری از جوانانی که بدلیل فقر اقتصادی از این امکانات محروم می مانند ودرصد بالای از این جوانان ممکن است با آرزوهای که درسر دارند غزل خداحافظی سردهند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان ذبیح قریشی موجود است.