جوزا 20, 1403 12:17 Asia/Kabul

در یک ماه اخیر نزدیک به ۳۰۰ گردشگر خارجی از مکان های تاریخی در شمالشرقی افغانستان بازدید کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان نمایندگی وزارت امور خارجه در ولایت کندز می‌گویند: حضور گردشگران خارجی در این ولایت افزایش یافته و طی یک ماه گذشته نزدیک به ۳۰۰ تن از قاره های مختلف جهان جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی به این ولایت آمده اند.

حافظ عبیدالله عابدی مسئول قونسلی نمایندگی وزارت خارجه طالبان در کندز می‌گوید: شمال‌شرق افغانستان به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا توجه گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است.

بازدید گردشگران خارجی از مکان‌های تاریخی در افغانستان 

به گفته آقای عابدی با تامین امنیت سرتاسری در کشور آنان طی یک ماه گذشته از ۳۰۰ گردشگر خارجی که از ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا می‌باشند در این ولایت میزبانی کرده اند و نیز سهولت های ممکن را برای این شمار گردشگران فراهم ساخته اند.

به گفته مسئول قونسلی نمایندگی وزارت خارجه طالبان در کندز از اول سال میلادی تاکنون حدود ۵۰۰ گردشگر خارجی از این نمایندگی ویزا دریافت کرده اند.

پس از تحولات سیاسی گذشته در افغانستان، شمار گردشگران خارجی در کندز و ولایت‌های شمالشرقی افزایش یافته است، طبق آمارهای شش ماه اخیر، بیشتر از ۱۰۰۰ گردشگر از ولایت‌های کندز، تخار، بدخشان و بغلان بازدید کرده اند.

 

کلیدواژه