جوزا 20, 1403 15:50 Asia/Kabul
  • «القاعده» از حامیانش خواست به افغانستان بروند!
    «القاعده» از حامیانش خواست به افغانستان بروند!

در حالی که طالبان، بارها حضور گروه تروریستی القاعده را در افغانستان رد کرده اند، انتشار فراخوانی با نام مستعار و به عنوان رهبر القاعده به منظور دعوت از حامیان این گروه برای حضور افغانستان، واکنش های رسانه ای را در پی داشته است.

به گزارش رادیو دری؛  لانگ‌ور ژورنال شب گذشته 19 جوزا نوشته است که سیف‌العدل با نام مستعار سالم الشریف رهبر کنونی القاعده واضح ترین و آشکارترین فراخوان را برای جنگجویان خارجی حامی این گروه به منظور پیوستن به صفوف القاعده در افغانستان منتشر کرده است.

این فراخوان در آخرین شماره جزوه‌های منتشرشده در نشریه وابسته به این گروه منتشر شده و در آن  از حامیان القاعده خواسته شده است تا برای کسب آموزش، تجربه و دانش نظامی به افغانستان تحت سلطه طالبان مهاجرت کنند.

گفته می شود سیف‌العدل جانشین ایمن الظواهری، آخرین رهبر القاعده است که در 31 جولای 2022 در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به خانه اش در کابل کشته شده بود.

اگر چه طالبان بارها تاکید کرده است که القاعده در افغانستان حضور ندارد ، اما برخی نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد ادعا کرده اند که روابط میان طالبان و القاعده همچنان نزدیک است و القاعده در 10 ولایت افغانستان شامل بادغیس، هلمند، غزنی، کنر، لغمان، ننگرهار، نورستان، پروان، ارزگان و زابل مرکزهای آموزشی فعال دارد.

تحلیل- چتر القاعده بر منابع معدنی افغانستان از ادعا تا واقعیت

شورای امنیت: القاعده هشت اردوگاه آموزشی جدید در افغانستان برپا کرده است

طالبان ادعای آمریکا در مورد القاعده را رد کرد

کلیدواژه