جوزا 24, 1403 09:58 Asia/Kabul

افزایش مبتلایان به بیماری مالاریا در ولایت ننگرهار باعث نگرانی باشندگان این ولایت گردیده است.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، افزایش شمار مبتلایان به بیماری مالاریا در ولایت ننگرهار نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است که این افزایش سبب نگرانی باشندگان این ولایت گردیده است.

محمد سعید شیرزاد، مسئول ولایتی مقابله با بیماری مالاریا در ولایت ننگرهار درخصوص نگرانی مردم می گوید: در تمام مراکز صحی این ولایت وسایل تشخیصی و داروهای لازم برای درمان بیماری مالاریا وجود دارد.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری مالاریا در ننگرهار نسبت به سال گذشته

چند تن از باشندگان ننگرهار که بیمارانشان را برای تداوی به مرکز مقابله با مالاریا آورده اند، می گویند: حکومت و ارگان های مربوطه باید برنامه های آگاهی دهی به مردم درخصوص این بیماری راه اندازی نموده و همچنان گام های جدی را برای جلوگیری از این بیماری کشنده بردارد.

براساس معلومات مسئولان صحی در ولایت ننگرهار در پنج ماه اول سال گذشته میلادی حدود نه هزار و پانصد تن به بیماری مالاریا مبتلا و تحت تداوی قرار گرفته بودند که در پنج ماه اول سال جاری این رقم به حدود نزدیک به پانزده هزار نفر افزایش یافته است.

مسئولان صحی همچنان عوامل افزایش مبتلایان به بیماری مالاریا را بالارفتن درجه حرارت در فصل تابستان، تغییرات اقلیمی  و برگشت گروهی مهاجران افغان از کشور همسایه پاکستان میخواند.

مبتلا شدن پنجاه هزار نفر به بیماری مالاریا در ولایت ننگرهار+ صوت

کلیدواژه