جوزا 24, 1403 16:02 Asia/Kabul
  • طالبان بار دیگر واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل را خواستار شد
    طالبان بار دیگر واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل را خواستار شد

سخنگوی حکومت طالبان، کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد را حق شهروندان این کشور خواند و از این سازمان خواست این کرسی را به حکومت سرپرست واگذار کند.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد که پیش از این نیز بارها واگذاری کرسی سازمان ملل را به حکومت سرپرست خواستار شده بود گفت: واگذار نشدن این کرسی به حکومت سرپرست، ظلم به مردم افغانستان است و  باید به این روند پایان داده شود.

او افزود: این کرسی، حق شهروندان افغانستانی است و باید به آنها واگذار شود تا بتوانند در آن سازمان، نماینده خود را داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان اظهار کرد: با واگذاری این کرسی به افغانستان، حکومت می‌تواند از طریق راه ارتباطی ایجاد شده، با جامعه جهانی تعامل کند و در مواردی که اتهاماتی به حکومت سرپرست وارد می‌شود، از این طریق پیگیری و  رسیدگی کند.

از زمان بازگشت دوباره طالبان به قدرت تاکنون، سازمان ملل از واگذاری کرسی افغانستان به این گروه خودداری کرده و طالبان نیز همواره تلاش کرده است تا این کرسی را به دست آورد.

در اختیار گرفتن نمایندگی در سازمان ملل برای طالبان، به نوعی می تواند به معنای شناسایی رسمی این گروه در جامعه جهانی باشد.

در بیش از دو سال گذشته نصیر احمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل بوده است.

او از زمان دوران جمهوریت در افغانستان تصدی این کرسی را بر عهده داشته است.

ادامه جنجال بر سر نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد

درخواست حکومت طالبان برای در اختیار گرفتن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد

کلیدواژه