جوزا 28, 1403 16:16 Asia/Kabul
  • سنگ تهداب یک شهرک برای سیلاب‌زدگان در غور گذاشته شد
    سنگ تهداب یک شهرک برای سیلاب‌زدگان در غور گذاشته شد

معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در سفر به ولایت غور، سنگ تهداب یک شهرک مسکونی را برای ۲۰۰ خانواده سیلاب زده در این ولایت گذاشت.

به گزارش رادیو دری، ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان همزمان با عید سعید قربان با خانواده های شهدا و متضررین سیلاب های اخیر در ولایت غور ابراز همدردی کرد و از تهداب گذاری یک شهرک برای سیلاب زدگان این ولایت خبر داد.

ملابرادر که از چهار روز بدین‌سو در ولایت غور حضور دارد هدف از سفرش به این ولایت را همدردی و کمک به سیلاب زدگان اعلام کرد.

او گفت که طی این مدت با تمام مسئولین و مردم، به خصوص سیلاب زدگان ولایت غور نشست‌هایی را برای رفع مشکلات و کمک به متضررین داشته و این چالش ها از طریق دولت و نهادهای امدادرسان برطرف خواهد شد.

ملابرادر تأکید کرد که مسئولین تا بازگشت زندگی مردم به روال عادی، در کنارشان خواهند بود.

معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان همچنین گفت: "امارت اسلامی" در نظر دارد دهلیز غرب و شرق کشور (هرات، غور، بامیان و میدان وردک) را از طریق ترانسپورت/حمل و نقل زمینی به کابل وصل کند.

او همچنین از کار شاهراه غور-هرات نیز یاد کرد که قبلا کار آن در ولایت هرات آغاز شده است.

گفتنی است که شهرک جدید ویژه متضررین از سیلاب‌های اخیر، برای یک هزار خانواده در نظر گرفته شده و قرار است در گام نخست، در آن 200 خانه مسکونی با تمام امکانات ساخته شود.

امروز همچنین نماز عید سعید قربان با حضور ملاعبدالغنی برادر، والی و سایر مسئولین محلی و امنیتی و شهروندان این ولایت در مسجد جامع خاتم النبیین (ص) شهر فیروزکوه اقامه شد.

هیاتی از طالبان برای کمک و بررسی خسارات ناشی از سیلاب به ولایت غور رفتند

کلیدواژه