جوزا 29, 1403 09:46 Asia/Kabul

دومین رستوران به رهبری بانوان در ولایت بدخشان افتتاح شد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، یک بانوی دانشجو به نام زهره گونیش دومین رستوران ویژه‌ بانوان را ایجاد کرده و ضمن درآمدزایی برای خودش، زمینه کار را برای نزدیک به ده بانوی دیگر مساعد ساخته است.

راه اندازی رستورانی توسط یک بانوی کارآفرین در بدخشان 

بانو زهره می‌گوید: بعد از تحولات سیاسی گذشته در کشور جدا از اینکه از رفتن به دانشگاه محروم شدیم به مشکلات اقتصادی و بیماری‌های روانی نیز دچار شدیم. به گفته این بانو، اکنون با ایجاد این رستوران نه نتها وضعیت زندگی خودش بهبود یافته بلکه حالت روحی و روانی چندین بانوی دیگری که مشغول کار در این رستوران هستند بهتر شده است.

در همین حال شماری از بانوان افغان که برای صرف غذا به این رستوران آمده اند، ضمن خرسندی از ایجاد آن می‌گویند: در این مکان ویژه که مخصوص بانوان است، احساس آرامش می‌کنند.

همچنین مسئولان در ریاست صنعت و بازرگانی بدخشان می‌گویند: از فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی بانوان این ولایت مشروط بر مراعات کردن تمام اصول و مقررات حکومت کنونی، حمایت می‌نمایند.

ثمرالدین رحمانی مدیر تشبثات ریاست صنعت و بازرگانی بدخشان درخصوص ایجاد این رستوران ویژه برای بانوان می‌گوید: از هر اقدام بانوان که در آن حجاب اسلامی و عرف‌‌های پسندیده ملی مراعات گردد حمایت می‌کنند.

پس از تحولات سیاسی گذشته در افغانستان، این دومین رستوران ویژه برای بانوان است که در فیض‌‌آباد مرکز ولایت بدخشان آغاز به فعالیت می‌کند.

راه اندازی رستوران با مدیریت یک بانو در بلخ

کلیدواژه