جوزا 29, 1403 13:42 Asia/Kabul
  • طالبان براساس امتیازات سازمان ملل در نشست سوم دوحه شرکت می‌کنند
    طالبان براساس امتیازات سازمان ملل در نشست سوم دوحه شرکت می‌کنند

هدر بار، معاون بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان براساس امتیازاتی که سازمان ملل برای آن‌ها مدنظر گرفته است، در نشست سوم دوحه اشتراک می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، هدر بار روز دوشنبه با نشر یک نوار ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از رویکرد سازمان ملل در برابر طالبان گفته که این سازمان حتی گزارش گزارشگر ویژه خود در مورد افغانستان را نادیده گرفته است.

وی افزوده است: «ما دریافتیم که طالبان براساس امتیازاتی که سازمان ملل برای آن‌ها در نظر گرفته است، در نشست سوم دوحه اشتراک می‌کنند.»

به گفته وی، این امتیاز شامل عدم حضور زنان در نشست سوم دوحه، حذف مسایل حقوق زنان و حقوق بشر از آجندای این نشست است.

قرار است ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گزارش اخیر خود در مورد وضعیت حقوق بشری افغانستان زیر سلطه طالبان را امروز سه شنبه به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کند.

معاون بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرده که این گزارش نه تنها نقض جدی حقوق بشر را در افغانستان انعکاس داده، بلکه گام‌های عملی را به‌منظور پاسخگو کردن طالبان برای کشورها پیشنهاد کرده است.

گفتنی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در ۲۳ ماه جاری گزارش تازه‌اش از وضعیت حقوق بشر، به‌ویژه زنان را نشر و‌ در آن بر اقدام هماهنگ جامعه بین‌المللی در برابر سیاست‌های طالبان تاکید کرده بود.

شورای حقوق بشر وضعیت "حقوق بشر در افغانستان" را بررسی می‌کند

طالبان درباره تغییرات در نشست دوحه 3 هشدار داد

کلیدواژه