جدی 17, 1395 12:37 Asia/Kabul
  •  تمرکز ایران بر مقابله با افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان

معاون اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران گفت: ایران با تمرکز بر مرزهای شرقی و استفاده از تجهیزات پیشرفته در پی مقابله با افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان است.

"مجید کریمی" معاون اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران پنجشنبه‌شب در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون ایران افزود: تولید مواد مخدر در افغانستان در سال 2016 افزایش یافته و سازمان ملل آن را حدود پنج هزار و 600 تُن اعلام کرده است.

"مجید کریمی" تصریح کرد: حدود 35 درصد این مواد از ایران عبور می‌کند و جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای مقابله با مواد مخدر سه هزار و 700 شهید و 12 هزار مجروح داده است.

کریمی تاکید کرد: تمرکز بر مرزهای شرقی، تقویت نیروها، کشف جرم به وسیله سیستم‌های پیشرفته بازرسی و تقویت یگان‌های اطلاعات، از برنامه‌های سال آینده پلیس ایران است.

معاون اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران همچنین گفت: در 9 ماهه گذشته 514 تُن انواع مواد مخدر در ایران کشف شد که در مقایسه با سال گذشته ( 2015 ) 15 درصد افزایش داشت.

جمهری اسلامی ایران تنها کشوری است که به شکل جدی با مواد مخدر مبارزه می کند.

فساد مالی، مافیای بین‌المللی و حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در افغانستان از مهمترین علل افزایش تولید مواد مخدر در این کشور است. 

 

کلیدواژه