جوزا 31, 1403 18:41 Asia/Kabul
  • عبدالسلام ضعیف: بدون شناخت دنیا تعامل با آن ممکن نیست
    عبدالسلام ضعیف: بدون شناخت دنیا تعامل با آن ممکن نیست

سفیر حکومت نخست طالبان در پاکستان می‌گوید که بدون شناخت دنیا، تعامل با آن ناممکن است.

به گزارش رادیو دری، عبدالسلام ضعیف سفیر سابق حکومت طالبان در پاکستان روز پنجشنبه ۳۱ جوزا/خرداد بدون اینکه مخاطبش را مشخص کند در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر کسی اشتباهش را نپذیرد، اصلاحات آورده نمی‌تواند

این دیپلمات شناخته شده حکومت اول طالبان در ادامه افزوده است که اظهارات او «در چارچوب تحکیم نظام اسلامی» است و نباید از آن برداشت نادرست صورت گیرد.

ضعیف افزوده است که افغان‌ها برای برقراری نظام اسلامی سال‌ها مبارزه کرده و قربانی داده‌اند.

این مقام شناخته شده سابق طالبان گفت: اگر کسی به گذشته نگاه دقیق نکند، آینده ساخته نمی‌شود. اگر کسی اشتباهش را نپذیرد، اصلاح نمی‌تواند.

سفیر سابق طالبان در پاکستان افزوده است: اگر کسی منفی را نشناسد، فکر مثبت نمی‌تواند. اگر کسی حق را تحمل نتواند، به حقیقت نمی‌رسد و بالاخره اگر کسی دنیا را نشناسد، با آن تعامل نمی‌تواند.

آقای ضعیف که مسئولیت «بنیاد افغان» در کابل را برعهده دارد همچنین تأکید کرده است که: قوت نظامی، مهارت سیاسی، اقتصاد قوی و حمایت ملی، ضامن بقای نظام اسلامی است و باید به آن توجه جدی شود.

او چندی پیش نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود که استبداد به زوال جوامع اسلامی می‌انجامد و «امیر»ی که قدرت مطلق در دستش بیفتد، به مرور زمان به یک «مستبد مطلق» مبدل می‌شود و  پس از آن، او اهل تملق را در نزدیکی خود جمع می‌کند و اهل دانش و رای را از خود می‌راند.

به نظر می‌رسد که اظهارات او با واکنش مقامات طالبان روبه رو شده است.

ضعیف درحالی این سخنان را مطرح که است که ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان در روز عید قربان خطاب به مردم افغانستان و مقام های حکومت، از آنان خواسته بود از اخلاتف و نفرقه بپرهیزند.

وی همچنین از مقامات خواسته بود غرور را از خود دور کنند.

ملاهبت الله: حاضرم برکنار شوم اما مردم دچار اختلاف نشوند

کلیدواژه