سرطان 06, 1403 12:28 Asia/Kabul
  • با خروج آمریکا از افغانستان، امنیت در منطقه تقویت شده است
    با خروج آمریکا از افغانستان، امنیت در منطقه تقویت شده است

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با یک رسانه پاکستانی گفته است که پس از خروج امریکا از افغانستان، هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافته و خاک این کشور اکنون امن شده است.

به گزارش رادیو دری، وزیر دفاع پاکستان اظهارداشت: حکومت سرپرست افغانستان باید راه حل‌های مبارزه با تروریسم را حمایت و پشتیبانی کند.

این مقام نظامی پاکستانی افزود که حکومت سرپرست راه حل‌هایی را در امر مبارزه با تروریسم به اسلام آباد ارائه داده‌اند که این‌ها باید حمایت شوند.

خواجه آصف در مورد خروج آمریکا از افغانستان گفت: هنگامی که آمریکا افغانستان را ترک کرد و کابل به دست طالبان افتاد، اکنون تروریسم در منطقه کاهش یافته و به اندازه قبل نیست. اکنون خاک افغانستان امن است، اما در خارج از این کشور تروریسم  وجود دارد.  مثل روسیه، کشور ما و گاهی در سایر کشورهای دیگر.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که پیش از این خواجه آصف در مصاحبه‌ای دیگر نسبت به وجود پناهگاه تروریست‌ها در افغانستان هشدار داده بود.

او همچنین در سفر خود در ماه فوریه به کابل به طالبان گفت که به تعهدات امنیتی فرامرزی خود عمل کند و اجازه ندهند که تروریست‌ها از خاک افغانستان برای برنامه‌ریزی و انجام حملات به پاکستان استفاده کنند.

مقامات حکومت طالبان بارها ادعا کردند که اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه هیچ کشور دیگری نمی‌دهند.

همچنین، حکومت سرپرست مدعی است که از زمان بازگشت آنها به قدرت امنیت در افغانستان تامین شده است.

این در حالی است که با افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی چون داعش در منطقه، نگرانی‌های امنیتی کشورها افزایش یافته است.

طالبان: امنیت افغانستان برقرار شده است

کلیدواژه