سرطان 06, 1403 16:07 Asia/Kabul
  • مقاماتی از آمریکا و کشورهای اروپایی در نشست وین حضور یافتند
    مقاماتی از آمریکا و کشورهای اروپایی در نشست وین حضور یافتند

مقام‌های دیپلماتیک از نروژ، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، فنلاند در چهارمین دور نشست مخالفان طالبان در «وین» حضور یافتند.

به گزارش رادیو دری؛ در آخرین روز از  چهارمین دور نشست «روند وین» که دو روز پیش با حضور بیش از ۷۰ تن از چهره‌ها، احزاب و جنبش‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان در پایتخت اتریش آغاز شد، نمایندگانی از کشورهای  نروژ، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و فنلاند حضور یافتند.

از چهره های مخالف طالبان نیز احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، رنگین دادفرسپنتا مشاور امنیت سابق و وزیر امور خارجه دوران حامد کرزی، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، فوزیه کوفی رهبر حزب موج تحول و نماینده سابق مجلس نمایندگان افغانستان در این نشست حضور داشتند.

 احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت افغانستان در روز نخست این نشست  بر اتحاد بین نیروهای سیاسی و مدنی افغانستان تاکید کرده و گفته بود: این وضعیت، محاسبات کشورهای منطقه و جهان را نسبت به طالبان و افغانستان تغییر می‌دهد.

 چهارمین روند وین درحالی روز پایانی خود را سپری می‌کند که کمتر از یک هفته دیگر، دوحه میزبان سومین نشست خود برای افغانستان با حضور طالبان است.

 

کلیدواژه