سرطان 06, 1403 18:43 Asia/Kabul
  • هشدار اوچا درباره وضعیت نابسامان آوارگان داخلی در افغانستان
    هشدار اوچا درباره وضعیت نابسامان آوارگان داخلی در افغانستان

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: بازگشت بیش از نیم میلیون افغانستانی بازگشته از پاکستان، منابع محدود این کشور را بیش‌ از پیش تحت فشار قرار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ اوچا در گزارشی  اظهار کرده که از زمان روی کار آمدن طالبان، کاهش  کمک‌های بین‌المللی، ارائه خدمات به مردم افغانستان را چالش برانگیزتر کرده است.

این نهاد همچنین افغانستان را در ردیف کشورهای نخست جهان به لحاظ آمار آوارگان داخلی  قرار داده و افزوده است: بازگشت بیش از نیم میلیون افغانستانی از پاکستان منابع محدود این کشور را بیش‌ از پیش تحت فشار قرار داده است.

اوچا با  اشاره به بازدید کارشناسان این نهاد بین المللی از اردوگاه‌های موقت آوارگان داخلی تصریح کرده است که از نزدیک شاهد شرایط مخاطره‌آمیز آن‌ها از جمله دسترسی نداشتن به خدمات اولیه مانند آب آشامیدنی سالم، بهداشت کافی، مراقبت‌های بهداشتی و شغل بوده‌ایم. 

این نهاد اعلام کرده است که چالش‌های افغانستان نه تنها به یک پاسخ هماهنگ بشردوستانه، بلکه به راه‌ حل‌های پایدار طولانی مدت برای توسعه و صلح نیز نیاز دارد.

این گزارش اوچا در حالی است که در ماههای اخیر پاکستان به رغم مخالفت های بین امللی اخراج اجباری مهاجران افغانستانی را آغاز کرده است.

درخواست اوچا برای کمک‌های صحی به افغانستان

ادامه اخراج مهاجران افغان از پاکستان: بیش از هزار نفر اخراج شدند

 

کلیدواژه