سرطان 06, 1403 20:07 Asia/Kabul

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور مقامات وزارت صحت عامه حکومت طالبان، نمایندگان ادارات داخلی و خارجی و تعدادی از مقامات گرامی داشته شد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، مسوولان وزارت صحت عامه طالبان همکاری های بین المللی را برای درمان معتادن در افغانستان ضروری دانسته و گفتند که در حال حاضر هزاران نفر از افراد معتاد از طریق برنامه ملی درمان معتادان در حال درمان هستند.

به گفته این مسوولان، اکنون در مناطق مختلف کشور ۶۱ مرکز صحی برای درمان معتادان فعال است و طی دو سال گذشته در این مراکز صحی نزدیک به ۵۵ هزار معتاد درمان شده اند که افراد درمان شده شامل کودکان، جوانان، بزرگسالان و زنان هستند.

این مقامات می گویند امسال توانسته اند به هشتصد هزار نفر از شهروندان درمورد حفاظت از خود در برابر مواد مخدر آگاهی دهی کنند.

شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه طالبان می گوید این وزارت به درمان معتادان و آگاهی دهی به شهروندان درباره ضررهای مواد مخدر متعهد است.

نمایندگان سازمان های جهانی نیز در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کابل وعده سپردند تا با حکومت طالبان در امر مبارزه با مواد مخدر بیشتر همکاری کنند.

طالبان: مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری مشترک بین‌المللی دارد