سرطان 07, 1403 15:47 Asia/Kabul
  • اعلام تعهد حکومت طالبان به تأمین امنیت ایام محرم
    اعلام تعهد حکومت طالبان به تأمین امنیت ایام محرم

مقامات محلی در هرات در دیدار با علمای شیعه تصریح کردند هیئت حاکمه افغانستان به تأمین امنیت ایام محرم متعهد است.

به گزارش رادیو دری، ریاست ارشاد، حج و اوقاف هرات به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری مراسم ایام محرم نشستی را با حضور عزیزالرحمن مهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر، احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ و عبدالوهاب رحمانی رئیس ارشاد، حج و اوقاف برگزار کرد.

مهاجر در این دیدار تأکید کرد: حکومت در تلاش است تا مراسم عاشورا در فضای امن و همانند سال‌های گذشته بدون دغدغه و نگرانی برگزار شود.

رئیس امر به معروف ولایت هرات همچنان با تأکید بر اینکه پیام عاشورا پیام وحدت است، افزود: در روز عاشورا تلاش شود علما در مساجد برای مردم پیرامون رشادت‌های آل پیامبر سخنرانی نمایند.

احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز تصریح کرد: امنیت مهمترین موضوع است و "امارت اسلامی" متعهد به تامین امنیت مراسم عاشورا است.

وی افزود: تأمین امنیت در روزهای مذهبی و به خصوص عاشورا از مسئولیت‌های حکومت است تا مردم به نحو احسن از آن تجلیل کنند.

بر اساس این گزارش، علمای اهل تشیع نیز در این نشست از تأمین امنیت و برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای امن تجلیل و ابراز امیدواری کردند امسال نیز بر مبنای وحدت و امنیت، مراسم عاشورا به خوبی برگزار کنند.

سال گذشته با وجود برقراری امنیت در مراسم عاشورا در کابل و بسیاری دیگر از ولایات افغانستان، در ولایت غزنی مراسم روز عاشورا با تیراندازی نیروهای طالبان به سمت عزاداران به خشونت کشیده شد.

گفتنی است مراسم محرم در افغانستان به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا هر سال باشکوه برگزار می شود و پیروان هر دو فرقه اسلامی در آن شرکت می ورزند.

دستور حکومت طالبان برای تأمین امنیت مراسم عاشورا

گزارش‌ها از تیراندازی طالبان به مراسم عاشورا در غزنی