سرطان 09, 1403 14:15 Asia/Kabul

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه در سومین نشست دوحه تعامل مثبت و سازنده با جهان را می‌خواهد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، مجاهد با بیان این که ما با هدف حل مشکل افغانستان بویژه مسایل اقتصادی به نشست دوحه می رویم و سفر ما در جهت و تعامل با تمام جهان می باشد، امید است کشورهای غربی هم واقعیت های افغانستان را درک کرده باشند واز فرصت پیش آمده استفاده کنند.

سخنگوی طالبان با بیان این که سازمان ملل و جهان تعامل مثبت و سازنده را در پیش گرفته و مسیر واحد را با افغانستان در پیش گیرند، گفت: آن ها در بازسازی افغانستان  ایفای نقش نموده در این شرایط سخت افعانستان را تنها نگذارند.

وی درباره این که چرا حکومت طالبان در نشست اول و دوم شرکت نکرد و در نشست سوم حضور پیدا می کند، گفت: شرایط ما پذیرفته شد و ما به این باور هستیم که افغان ها در بیرون موقف واحد داشته باشند و افغان هایی که دربیرون هستند سرانجام به کشور روزی بر می گردند.

مجاهد گفت: هیات شش نفری از امارت اسلامی در این نشست حضور داشته و پیرامون مشکلاتی که با شماری از کشورها وجود دارد پیام رسانیده می شود و با یک اجندای خوب می رویم.

نشست سوم دوحه برای افغانستان قرار است 10 و 11 ماه سرطان با حضور نمایندگان 30 کشور و سازمان بین‌المللی در قطر برگزار شود.

هدف از نشست آینده سازمان ملل، شناسایی حکومت طالبان نیست

کلیدواژه