سرطان 11, 1403 11:05 Asia/Kabul
  • حنفی: همه تسهیلات را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کنیم
    حنفی: همه تسهیلات را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کنیم

معاون اداری رئیس حکومت طالبان گفت: حکومت سرپرست از همه فعالیت‌های تجاری سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در افغانستان استقبال و هر نوع تسهیلات لازم را برای آنان فراهم می‌کند.

به گزارش رادیو دری،عبدالسلام حنفی در دیدار با شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی افزود: طالبان خواهان توسعه روابط با کشورهای همسایه در همه زمینه‌ها خصوصاً تجارت و سرمایه‌گذاری هستند. 

او از تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به‌خصوص همسایه‌های افغانستان خواست تا در بخش‌های مختلف این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

در این دیدار، نادر رستم‌اف سرمایه دار ازبکستانی، ایجاد زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با افغانستان را از اهداف سفر هیأت تاجران کشورش به کابل اعلام کرد.

او گفت: تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی مایل‌ هستند با استفاده از فرصت پیش آمده در بخش‌های انرژی، نساجی، استخراج نفت و معادن، ایجاد کارخانه‌ های تولیدی و زیرساخت‌های افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود که نمایشگاهی از تولیدات افغانستان روز ۱۲ سرطان در ازبکستان افتتاح می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی به‌خصوص ازبکستان و بازاریابی محصولات و تولیدات افغانستان اعلام شده است.

نمایشگاه تولیدات افغانستان در تاشکند بر پا می‌شود

کلیدواژه