سرطان 14, 1403 17:37 Asia/Kabul

والی کابل در دیدار با شماری از علمای غرب کابل از آمادگی کامل مقام ولایت برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی و تشکیل کمیته امنیتی فرهنگی ویژه عاشورا خبر داد.

به گزارش رادیو دری، دفتر مطبوعاتی مقام ولایت کابل با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که امین الله عبید والی کابل در دیدار با شماری از علمای دینی غرب پایتخت به آنان اطمینان داد تأکید کرد که حکومت طالبان با همه شهروندان افغانستان یکسان رفتار می‌کند و «هیچ گونه تبعیض و قوم پرستی در حکومت اسلامی وجود ندارد.»

عبید در این دیدار افزود: برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی آمادگی کامل گرفته شده و طرح امنیتی با تمام ارگان‌های مربوطه شریک شده است.

او تاکید کرد که حکومت سرپرست در چنین مراسم‌های مذهبی تلاش می‌کند تا امنیت خوبی برای همه شهروندان کشور فراهم کند و به این منظور، کمیته امنیتی و فرهنگی ویژه مراسم عاشورا را تشکیل داده است.

والی کابل از تمامی شهروندان شیعه کشور خواست که در شب و روزهای دهه محرم و عاشورا با نیروهای امنیتی در تماس باشند و از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنند تا مراسم عاشورای حسینی در فضایی آرام بر اساس موازین اسلامی برگزار شود.

شماری از باشندگان کابل هم از حکومت خواستار تامین امنیت هر چه بیشتر مراسم عاشورا شده‌ و می‌گویند که امنیت محرم باید نسبت به سال‌های گذشته بهتر تامین شود.

در سال‌های اخیر مراسم مختلف ماه محرم در مساجد و تکیه خانه های پایتخت افغانستان شاهد حملات گسترده همراه با تلفات و خسارات سنگین بود اما سال گذشته مراسم تاسوعا و عاشورا در کابل بدون هیچ گونه رخداد امنیتی و در آرامش برگزار شد.

با این حال سال گذشته مراسم عاشورا در ولایت غزنی با تیراندازی نیروهای طالبان به سوی عزاداران به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن چند تن شهید و زخمی شدند.

دستور حکومت طالبان برای تأمین امنیت مراسم عاشورا

گزارش‌ها از تیراندازی طالبان به مراسم عاشورا در غزنی

کلیدواژه