سرطان 17, 1403 17:36 Asia/Kabul

رئیس صحت عامه ننگرهار از احداث یک بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به سرطان در این ولایت خبر داد.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی امین الله شریف رییس صحت عامه ولایت ننگرهار که در یک نشست خبری از دستاوردهای اداره متبوعش در سال گذشته هجری قمری گزارش می داد گفت: بر اساس هدایت وزارت صحت عامه افغانستان قرار است در آینده نزدیک یک بیمارستان پنجاه تختخوابی برای تداوی بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماری‌هایی که درمان آن در داخل کشور ممکن نیست ساخته شود.

مولوی شریف گفت: با آغاز فعالیت این بیمارستان از رفتن افراد مبتلا به بیماری‌های سرطان به کشور همسایه پاکستان جلوگیری خواهد شد.

رییس صحت عامه ولایت ننگرهار گفت: با آن که حکومت پاکستان بارها متعهد شده است تا برای مریضان مبتلا به بیماری سرطان بدون پاسپورت و ویزا اجازه ورود به آن کشور را بدهد اما هر بار پاکستان تعهدش را زیر پا گذاشته و مشکلاتی را برای مبتلایان به بیماری سرطان ایجاد نموده است.

پاکستان مرز تورخم را باز هم به روی بیماران بست

وۍ گفت: با توجه به مذاکرات اخیر که سفارت افغانستان در اسلام آباد پایتخت پاکستان انجام داده و همچنان صحبت‌هایی که در شهرک تورخم و شهر جلال آباد با مسؤولان مرزی و دیپلماتان پاکستان صورت گرفته امیدواری وجود دارد که مشکل سفر مریضان مبتلا به بیماری سرطان بدون گواهی نامه و ویزا به پاکستان حل شود.

پاکستان از مدت بیش از دو سال بدین سو بر اساس تعهدی که به جانب افغانستان داده بود برای مبتلایان به سرطان از طریق گذرگاه تورخم اجازه رفتن برای تداوی به آن کشور می‌داد اما اکنون پاکستان بدون گواهی‌نامه و ویزا به هیچکس اجازه رفتن به آن کشور را نمی‌دهد.

رانندگانی که اموال ترانزیت را از طریق این گذرگاه به پاکستان انتقال می دهد هم اجازه رفتن بدون اسناد قانونی سفر به آن کشور را ندارد.

آغاز صدور سند موقت برای ورود موترهای باربری افغانستان به پاکستان

افزایش تعرفه‌های گمرکی پاکستان بر محصولات صادراتی افغانستان

کلیدواژه