سرطان 20, 1403 09:48 Asia/Kabul

باران های اخیر و سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر در تخار ضمن اینکه صدها منزل مسکونی و هزاران جریب زمین زراعتی را در این ولایت از بین برده، بخش‌هایی از یک پل مواصلاتی در حوزه بودله شهر تالقان تخریب کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، باشندگان شهر تالقان می‌گویند: سیلاب‌های اخیر باعث تخریب بخشی از دیوار تحکیماتی این پل مواصلاتی شده و خطر سقوط آن را افزایش داده است.

به گفته این باشندگان اگر حکومت در حصه ساخت دوباره این دیوار و تحکیم بندی این پل اقدام نکند، پروژه میلیون دلاری که مسیر رفت و آمد باشندگان شش ولسوالی به تالقان است، طعمه آب خواهد شد.

بزرگان حوزه بودله در شهر تالقان می‌گویند: برای جلوگیری از تخریبات بیشتر این پل فقط توانسته اند از هزینه شخصی شأن چند باب کانتینر خریداری و آن را در مسیر آب قرار دهند تا از تخریب پایه‌های این پل مواصلاتی جلوگیری صورت گیرد.

در همین حال مسئولان در ریاست انکشاف‌ دهات تخار می‌گویند: نگرانی باشندگان حوزه بودله را مبنی بر تخریب پل مواصلاتی به وزارت انکشاف دهات شریک ساخته اند.

انجینیر موحد الله حمید آمر برنامه‌های ریاست انکشاف دهات تخار می‌افزاید: ضمن اینکه مشکلات را با وزارت و موسسات همکار شریک ساخته اند در پلان کاری این ریاست نیز شامل کرده اند تا کار روی آن آغاز گردد.

این پل هوایی با طول ۱۴۰ متر در حوزه بودله شهر تالقان به هزینه بیش از یک میلیون دلار آمریکایی در زمان حکومت پیشین اعمار گردیده است که باشندگان ده‌ها قریه را به شهر تالقان مرکز تخار و ولسوالی‌های ماوراء کوکچه این ولایت وصل می‌سازد.

تخریب موانع جاده ای در شهر تالقان

کلیدواژه