سرطان 23, 1403 10:32 Asia/Kabul

مسؤولان فرهنگی در هرات، افغانستان را خانه مشترک همه افغان‌ها می دانند و از شهروندان کشور می خواهند که از خارج به وطن خود برگردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، احمدالله متقی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در مراسم وداع با پیکر هوشنگ هاشمی عکاس خبرنگار افغان که در کشور آمریکا درگذشته است، گفت: حکومت چشم به راه بازگشت دوباره شهروندان افغانستان از کشورهای خارجی می باشد.

وی تصریح کرد: افغانستان به افراد متخصص، دانش آموخته و خدمتگذار نیاز دارد و مسئولیت همه است تا به خاطر آبادی افغانستان و خدمت به مردم تلاش کنند.

مولوی متقی خاطرنشان کرد: عزت و احترام اتباع افغانستان فقط در کشور خودشان می شود و هرگز کشورهای خارجی خانه ای برای آنان نخواهد شد.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات حضور «افراد کاردان، متخصص و چیزفهمان جامعه در بیرون از کشور» را ضایعه دانست و اظهار داشت: امنیت، آرامش و زمینه های کاری در تمامی نقاط افغانستان وجود دارد و زمان آن رسیده است که مهاجران افغانستان دوباره به کشور برگردند و در کنار سایر هموطنانشان برای توسعه، رفاه و آبادی کشور، از توانمندی‌هایشان استفاده کنند.

مولوی متقی همچنین گفت: شرایط زندگی با توجه به امنیت موجود و آزادی‌های فردی در افغانستان وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست و دلیلی برای دوری از کشور نمی باشد.

این مقام محلی در هرات با تاکید بر اینکه افغانستان خانه مشترک همه افغان‌ها است تصریح کرد: افغانستان بیشتر از چهار دهه مصیبت، جنگ‌های طولانی، خسارات مالی و تلفات جانی فراوانی را پشت سر گذاشته است و حالا این کشور توسط فرزندان آن مسیر رسیدن به توسعه و آبادانی را طی می کند.

مولوی متقی از همه اتباع افغانستان که راه مهاجرت را در پیش گرفته اند و یا سال ها است در خارج از کشور به سر می برند خواست به خانه برگردند.

طالبان خواستار بازگشت مهاجران افغان به وطنشان شدند

کلیدواژه