سرطان 24, 1403 16:45 Asia/Kabul

عضو شورای علما و روحانیون اهل تشیع هرات گفت مسؤولان محلی پس از جلسه با نمایندگان شیعیان به تمام نیروهای امنیتی در هرات دستور دادند تا از تعرض به پرچم‌های حسینی خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل احمدی رئیس عمومی شورای علما و روحانیون اهل تشیع هرات در گفت وگو با خبرنگار رادیو دری گفت: پس از اینکه پرچم های عزاداری حسینی در برخی از مناطق هرات به دست نیروهای امنیتی برچیده شد در جلساتی با والی و معاون والی هرات از این موضوع شکایت و اعلام کردیم که ادامه این اقدامات ممکن است باعث تحریک احساسات و سوء استفاده برخی شود و در نهایت به امنیت ضربه وارد کند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: مسؤولین در هرات هم در این جلسه با بیان اینکه به این موضوع واقف هستند تاکید کردند که به هیچ عنوان قصد ممانعت و محدود کردن مراسم عاشورای حسینی را ندارند و تصمیماتی که گرفته می شود صرفا به خاطر امنیت بیشتر عزاداران حسینی است.

وی گفت: به مسؤولین «امارت اسلامی» درهرات نیزاعلام شد که نصب پرچم‌های مختلف عزاداری حسینی هیچ مشکل امنیتی ایجاد نخواهد کرد و جوانان و بزرگان هیأت‌های مذهبی به شدت مراقب هستند تا مشکل امنیتی ایجاد نشود.

رئیس عمومی شورای علما و روحانیون اهل تشیع هرات گفت: پس از جلسه با مسؤولین "امارت اسلامی" در هرات، آنان به تمام نیروهای امنیتی در شهر دستور دادند تا از تعرض به پرچم های حسینی و پایین کشیدن آنها خودداری کنند.

گفتنی است در روزهای اخیر شماری از نیروهای امنیتی در برخی مناطق هرات پرچم های عزادارای امام حسین (ع) را پایین آوردند که این مضوع نگرانی و اعتراض مردم عزادار را در پی داشت.

در واکنش به این اقدام، روحانیون و علمای شیعه در دیدار با مسؤولان محلی هرات از آنان خواستند تا برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم محرم اقداماتی را روی دست بگیرند و نگذارند برخی عملکردها، بهانه ای به دست دشمنان صلح و ثبات افغانستان دهد.