تردد موترهای باربری بدون سند عبور از امروز در مرز افغانستان و پاکستان ممنوع است
(last modified 1403-04-25T05:00:42+00:00 )
سرطان 25, 1403 09:30 Asia/Kabul
  • تردد موترهای باربری بدون سند عبور از امروز در مرز افغانستان و پاکستان ممنوع است
    تردد موترهای باربری بدون سند عبور از امروز در مرز افغانستان و پاکستان ممنوع است

موترهای باربری حامل کالاهای تجاری از امروز بدون دریافت سند عبور نمی توانند در مرز افغانستان و پاکستان رفت و آمد کنند.

به گزارش رادیو دری؛ منابع خبری از توافق مقامات پاکستان و افغانستان در زمینه تردد موترهای باربری خبر داده و اعلام کرده اند که بر اساس این توافق موترهای لاری حامل اقلام بازرگانی از امروز دوشنبه 25 سرطان برابر با 15 جولای، بدون گرفتن سند عبور موقت، امکان رفت و آمد میان دو کشور را ندارند.

دولت پاکستان از ماه جوزا صدور سند موقت برای ورود موترهای باربری افغانستان به داخل خاک این کشور را آغاز کرده‌است.

همزمان با این، برخی از بازرگانان افغانستانی با انتقاد از الزامی شدن سند عبور موقت برای موترهای باربری از مسوولان حکومت سرپرست افغانستان و دولت پاکستان می خواهند که بیش از این بازرگانان دو کشور را تحت فشار قرار ندهند.

این در حالی است که پیش از این اقدام پاکستان در افزایش تعرفه گمرکی نیز با اعتراض و گلایه های بسیاری از سوی تاجران افغانستانی رو به رو شده بود.

از سوی دیگر، نقیب‌الله صافی رییس اجرایی اتاق تجارت مشترک افغانستان-پاکستان گفته است که مسوولان این اتاق، چالش های پیش آمده را دنبال می کنند و سفارت کابل در پاکستان نیز در حال پیگیری ماین موضوعات است که امیدواریم حل شود.

همچنین محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به تازگی گفته است: «هر روز راه بندی، بازرگان‌های افغانستان را خسته کرده است و ما از امارت اسلامی و وزارت صنعت و تجارت می خواهیم تا راه‌کاری ایجاد کنند که تجارت از سیاست جدا باشد.»

این همه در حالی است که به تازگی سفارت افغانستان در اسلام آباد از توقف ۳۰۰ موتر حامل میوه و سبزی صادراتی این کشور در بندرهای بین افغانستان و پاکستان خبر داده است.

سنگ‌اندازی پاکستان در مسیر صادرات میوه و سبزی افغانستان

آغاز صدور سند موقت برای ورود موترهای باربری افغانستان به پاکستان

کلیدواژه