سرطان 27, 1403 10:09 Asia/Kabul

آب روان و هوای معتدل در ولسوالی کلفگان تخار باعث افزایش علاقه‌مندی مردم به باغداری شده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، شماری از باشندگان کلفگان در تخار می‌گویند: باغداری در این ولسوالی نتیجه خوب داده و اکنون مردم برای احداث باغ‌های مثمر اقدام کرده اند.

به گفته این باشندگان آب و هوای معتدل و فضای سبز و هموار در این ولسوالی باعث شده تا باغداری نیز نتیجه بدهد و برای همین مردم بیشتر به احداث باغ روی آورده اند.

شماری از باغداران و باشندگان کلفگان در حالیکه طعم و کیفیت میوه‌های این ولسوالی خصوصاً سیب را می‌ستایند، اما تاکید دارند که به دلیل نبود سردخانه های معیاری، باغداران این ولسوالی فرآورده های شأن را به بهایی اندک به فروش می‌رسانند. این باشندگان از حکومت می‌خواهند برای رشد زراعت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، در این ولسوالی سردخانه معیاری بسازند.

در همین حال مسئولان در مدیریت زراعت ولسوالی کلفگان ولایت تخار می‌گویند: باشندگان این ولسوالی در همکاری با برخی موسسات طی چند سال اخیر روی نزدیک به ۵ هزار جریب زمین باغ احداث کرده اند و تلاش های آنان برای رفع مشکلات باغداران هم‌چنان ادامه دارد.

ولسوالی کلفگان در تخار از جمله ولسوالی های سرد سیر و زراعتی به شمار می‌رود که بیشتر باشندگان آن به زراعت و مالداری مشغول هستند. به گفته مسئولان، باشندگان کلفگان در همکاری با موسسات صدها جریب زمین را به باغ مثمر مبدل کرده اند که همه ساله با استفاده از فروش فرآورده های آن سود هنگفتی بدست می‌آورند.

گزارش : توسعه باغداری در ولایت سرپل

کلیدواژه