سرطان 27, 1403 19:58 Asia/Kabul
  • طالبان: مخالفان ما پایگاه مردمی ندارند
    طالبان: مخالفان ما پایگاه مردمی ندارند

معین وزارت اقتصاد حکومت طالبان اظهار داشت مخالفان هیأت حاکمه افغانستان پایگاه مردمی ندارند.

به گزارش رادیو دری، عبداللطیف نظری معین وزارت اقتصاد حکومت طالبان گفت مخالفان هیأت حاکمه افغانستان پایگاه مردمی ندارند و به همین دلیل است که دستاوردی نیز علیه طالبان نداشته‌اند.

عبداللطیف نظری تصریح کرد: هیچ کدام از مخالفان سیاسی و نظامی «امارت اسلامی» طی این سال‌ها حتی یک پاسگاه و یک حوزه پلیس را نتوانسته‌اند تصرف کنند.

وی این مسأله را این به معنی حمایت و پشتوانه مردمی نداشتن مخالفان حکومت طالبان دانست چرا که به گفته او، «امارت اسلامی، افغانستان را از وابستگی نجات داده است، استقلال را برای کشور به ارمغان آورد و حمایت مردم را دارد، یعنی این طور نیست که نظام هوایی باشد، ریشه‌های قوی مردمی و پایگاه اجتماعی دارد.»

معین وزارت اقتصاد حکومت طالبان تصریح کرد: حمایت مردم در پیروزی «امارت» نقش داشت و اکنون نیز مردم، حامی و پشتیبان نظام هستند. مردم نمی‌خواهند افغانستان بار دیگر به طرف بی ثباتی و جنگ سوق داده شود.

عبداللطیف نظری معین وزارت اقتصاد طالبان پیشتر نیز در واکنش به نشست مخالفان دولت کابل در وین، آن نشست را «بی‌محتوا و تهی از نقشه راه» خوانده و گفته بود مردم به چهره‌های بدنام گذشته دیگر اعتماد نمی‌کنند.

نظری: مردم به چهره‌های بدنام گذشته دیگر اعتماد نمی‌کنند

کلیدواژه