سرطان 29, 1403 11:40 Asia/Kabul
  • احمد مسعود: آمریکا درخواست ویزای من را رد کرد
    احمد مسعود: آمریکا درخواست ویزای من را رد کرد

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان ادعا کرده است که  آمریکا به درخواست ویزای وی جواب رد داده و با حضور او در این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ احمد مسعود در تازه ترین مصاحبه خود با یک خبرنگار آمریکایی گفته است که آمریکا به خاطر رضایت طالبان نمی خواهد که او به این کشور سفر کند.

در همین حال، خبرنگار آمریکایی که با احمد مسعود مصاحبه کرده، مدعی شده است که آمریکا رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان را در فهرست سیاه قرار داده است تا از سفر وی به این کشور جلوگیری کند.

احمد مسعود همچنین در این مصاحبه  درباره پیامدهای کمک های مالی آمریکا به طالبان هشدار داده و ادعا کرده است که طالبان با پول های آمریکا مدارس جهادی می سازد.

به گفته وی، طالبان برای دستیابی به کمک های مالی آمریکا ۹۰۰ موسسه غیردولتی ایجاد کرده است.

این در حالی است که کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و نهاد سیگار نیز بارها از کمک های مالی آمریکا به طالبان انتقاد کرده اند.

با این حال، کشورهای کمک کننده به افغانستان از جمله آمریکا بارها اعلام کرده اند که کمک های مالی آنها که در سه سال گذشته به بیش از ۲ میلیارد دلار می رسد، تنها برای رفع نیازهای مردم افغانستان مصرف می شود و طالبان دسترسی مستقیم به این کمک ها ندارند.

سیگار: طالبان کمک‌های خارجی را در راستای منافع خود استفاده می کنند

هشدار سازمان سیگار درباره سرنوشت کمک‌های ارسالی آمریکا به افغانستان

کلیدواژه