اسد 01, 1403 11:10 Asia/Kabul

پلیس قندوز طی یک ماه اخیر ده‌ها فروشنده و قاچاقچی مواد مخدر را بازداشت و صدها کیلوگرم مواد نشه‌آور را کشف و ضبط کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان در فرماندهی پلیس قندوز می‌گویند: نیروهای امنیتی این ولایت طی یک ماه گذشته ضمن بازداشت صدها تن به اتهام جرایم مختلف، نزدیک به ۲۰ تن را به اتهام فروش و قاچاق مواد مخدر نیز شناسایی و بازداشت کرده اند.

محمد الله مظلوم معاون مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر فرماندهی پلیس قندوز می‌گوید: منسوبین امنیتی این مدیریت در تازه ترین مورد سه تن از قاچاقچیان حرفه‌ای را بازداشت کرده اند که از نزد آنان مقدار ۵۰ کیلوگرم چرس، یک کیلوگرم شیشه و یک عراده وسائط فاقد مدرک بدست آمده است. 

به گفته معاون مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر قندوز، افراد بازداشت شده در تحقیقات ابتدایی به جرم شأن اعتراف کرده و پرونده شأن به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.

معاون مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر فرماندهی پلیس قندوز می‌افزاید: در سه ماه گذشته نزدیک به صد تن را به اتهام فروش و قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده اند که از نزد آنان بیش از ۳۰۰ کیلو گرم چرس و ده‌ها کیلو گرم تریاک و غیره بدست آمده است.

هم‌زمان با این مسئولان در مدیریت مبارزه با جرایم جنایی قندوز می‌گویند: در یک ماه اخر ده‌ها تن را به اتهام انجام جرایم مختلف نیز بازداشت کرده اند.

عبدالرحیم فاروق مدیر کشف مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پلیس قندوز می‌گوید: در تازه ترین مورد ۹ تن را به اتهام سرقت و فساد اخلاقی بازداشت کرده اند که افراد بازداشت شده در تحقیقات ابتدایی به جرم شأن اعتراف کرده اند.

با این حال شماری از افراد بازداشت شده که اکنون در قید پلیس اند به جرم شان اعتراف نموده، می‌گویند: در حال سرقت و انجام فعالیت‌های غیرقانونی بودند که از سوی نیروهای امنیتی گرفتار شده اند.

مسئولان امنیتی در قندوز به مردم این ولایت اطمینان می‌دهند که نیروهای مشترک امنیتی شبانه روز در تلاش تامین امنیت و بازداشت مجرمین است و به هیچ فرد یا گروهی اجازه اخلال نظم عامه و فعالیت‌های غیر قانونی را نمی‌دهند.

دستگیری یک قاچاقچی و کشف 25 کیلوگرم مواد مخدر در کابل

کلیدواژه