اسد 02, 1403 09:50 Asia/Kabul

یک زوج جوان برای ده‌ها دختر و پسر در ولایت ننگرهار زمینه آموزش های رایگان را فراهم کرده اند.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، این زوج جوان در منطقه داکو مربوط ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار برای دختران بالاتر از صنف ششم و همچنان پسرانی که از آموزش بازمانده اند زمینه آموزش‌های رایگان را فراهم نموده است.

خیبر جمال احمدی می گوید هدف از این کار تشویق خانواده‌ها برای فرستادن فرزندانشان به آموزش و همچنان فراهم نمودن زمینه آموزش برای دختران بالاتر از صنف ششم می باشد.

احمدی می گوید در ابتدا با همسرش این پروسه را به هزینه شخصی آغاز کرد اما اکنون اعضای دیگر خانواده اش وهمچنان افراد ثروتمند منطقه‌شان با ایشان همکاری می کند.

آمنه همسر خیبر جمال احمدی که در یک مدرسه حکومتی به حیث آموزگار کار می کند می گوید: در این مرکز آموزشی به شمول چهل دختر حدود 150 تن مصروف آموزش هستند که علاوه بر علوم دینی و عصری، آموزش زبان انگلیسی را نیز فرا می‌گیرند.

دخترانی که در این مرکز مصروف آموزش هستند ضمن ابراز قدردانی از اقدام این زوج، از حکومت می‌خواهند دروازه‌های مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم باز نماید.

سران قومی منطقه‌ای یاد شده نیز از این اقدام استقبال و از ادامه و جریان آن حمایت می کنند.

حکومت سرپرست طالبان می گوید مصروف آماده نمودن طرح آموزش برای دختران بالاتر از صنف ششم هستند که بعد از آماده شدن این طرح و محیط سالم اجازه بازگشایی مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم را خواهد داد.

بر باد رفته؛ سه میلیارد ساعت حق آموزش دختران تباه شد

دختران بازمانده از تحصیل در ننگرهار به قالی بافی روی آورده اند

کلیدواژه