اسد 04, 1403 09:02 Asia/Kabul

کار ساخت جاده معدن مس عینک لوگر در افغانستان با حضور مقامات حکومت طالبان و کشور چین آغاز شد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در اعلامیه ای از آغاز کار ساخت جاده معدن مس عینک در ولایت لوگر خبر داده است.

 کار اعمار این جاده روز چهارشنبه، ۳ اسد از سوی ملا عبدالغنی برادر اخند معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت طالبان در حالی که معین وزارت اطلاعات و فرهنگ چین و سفیر آن کشور در کابل و شماری دیگر از مقام‌های ارشد طالبان حضور داشتند افتتاح گردید.

 برادر اخند پروژه‌ مس عینک را یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی برای افغانستان خوانده، گفت: زمان زیادی از این پروژه ضایع شده است و اکنون باید به زودترین فرصت کار عملی آن آغاز شود.

معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان به مسئولان شرکت قراردادی مس عینک گفت: حین پروسس برای از بین بردن مواد سمی، مواد کافی در افغانستان وجود دارد. این مشکل به‌طور کامل حل شده و هیچ مانع برای آغاز کار عملی پروژه وجود ندارد.

پروژه مس عنیک اولین معدن بزرگ مس در افغانستان ودومین معدن در سطح جهان می باشد که ۱۶ سال قبل در زمان حکومت کرزی استخراج وپروسس آن با یک شرکت چینی به امضا رسید اما تا هنوز کار عملی آن آغاز نگردیده اما با افتتاح و آغاز به کار جاده این پروژه امید آن می رود که هرچه زودتر کار عملی آن آغاز گردد.

استخراج معدن مس عینک سرانجام آغاز می‌شود؟

چین بهره برداری از معدن مس عینک لوگر را از سر گرفت

مسوولان حکومت طالبان بر آغاز سریع کار عملی استخراج معدن مس عینک لوگر

کلیدواژه