اسد 06, 1403 17:52 Asia/Kabul
  • آمریکا برای کسب اطلاع از عملیات مالی داعش خراسان جایزه تعیین کرد
    آمریکا برای کسب اطلاع از عملیات مالی داعش خراسان جایزه تعیین کرد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا برای کسب اطلاعاتی درباره برنامه‌های مالی داعش خراسان تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است: داعش خراسان در افغانستان از طریق استخراج منابع طبیعی از جمله معادن تالک در ننگرهار و قاچاق آنها به خارج از افغانستان، منابع مالی خود را تامین می کند.

در این اطلاعیه، کمک‌های محلی، اخاذی از مردم، برخی حمایت‌های مالی از سازمان اصلی داعش، فروش غیرقانونی تنباکو در افغانستان و پاکستان از دیگر منابع تامین مالی داعش خراسان اعلام شده است.

 وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: داعش خراسان همچنین از شبکه حواله «غیرقانونی» برای فعالیت‌های مالی خود استفاده می‌کند تا بتواند برای خرید اسلحه، آموزش نیروها و اجرای عملیات‌ هراس‌افکنی اقدام کند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است هرگونه اطلاعات خود را درباره مؤسسات مالی رسمی همکار با داعش خراسان، اهداکنندگان یا تسهیل کنندگان مالی و مشاغل یا سرمایه‌گذاری‌های تحت مالکیت یا اداره این گروه، شماره حساب‌های مالی و آدرس‌های کیف پول ارز مجازی داعش خراسان و نهادها و اشخاصی که در فرار از تحریم‌های ایالات متحده و تحریم‌های بین‌المللی به داعش خراسان کمک می‌کنند، در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار دهند.

این در حالی است که روز گذشته، سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طالبان ادعا کرد که داعش در افغانستان از بین رفته است.

روند سبز: داعش خراسان در حال ایجاد تشکیلات بزرگی در افغانستان است

فرمانده سابق آمریکایی: داعش خراسان از افغانستان به ایالات متحده حمله می‌کند

کلیدواژه