اسد 07, 1403 18:49 Asia/Kabul
  • شرایط ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی بدون مدرک در مدارس ایران
    شرایط ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی بدون مدرک در مدارس ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی تهران گفت:نام کودکان مهاجر افغانستانی بدون مدرک که دست‌کم یکی از والدین آنها دارای مدارک قانونی است می توانند در مدارس ثبت نام کنند.

به گزارش رادیو دری؛ حیدری افزود: کودکان مهاجر فاقد مدرک که پدر و مادر یا پدر به تنهایی دارای مدارک معتبر اقامتی از جمله برگه سرشماری هستند یا کودکان افغانستانی دارای مادر ایرانی، می توانند در مدارس جمهوری اسلامی ایران نام نویسی کنند.

وی اظهار کرد: والدین این کودکان باید به همراه مدارک هویتی فرزندشان، برای گرفتن کد یکتا به دفاتر کفالت مراجعه و سپس در سامانه سهما ثبت نام کنند.

به گفته این مقام ایرانی، برگه سرشماری هم جزء مدارک معتبر محسوب می شود.

حیدری یادآور شد که روند پیش ثبت نام کودکان مهاجر در مدارس ایران در حال اجراست و افرادی که کد یکتا دارند، می بایست برای پیش ثبت نام، به سایت سهما و سپس به مدرسه و آموزش و پرورش مراجعه کنند.

پیش از این، سازمان ملی مهاجرت ایران نیز اعلام کرده بود که با توجه به لزوم ثبت نام تمامی دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما، این روند تا تاریخ ۱ شهریور/ سنبله تمدید شده است.

بر اساس این اطلاعیه، همه اتباع خارجی مقیم ایران برای پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس این کشور باید با در دست داشتن شناسه ده رقمی یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» به آدرس https://www.irmigrationorg.ir مراجعه کنند.

سنجش نوآموزان اتباع تنها با کد یکتا

مهلت پیش ثبت‌نام مدارس برای دانش‌آموزان غیرایرانی در سهما تمدید شد

کلیدواژه