اسد 08, 1403 10:58 Asia/Kabul

مراسم خداحافظی عبدالجابر انصار سرکنسول حکومت سابق افغانستان در مشهد که تاکنون در این سمت فعالیت داشت، شب گذشته (7 اسد) در محل این سرکنسولگری برگزار شد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، انصار در این مراسم که جمع زیادی از شخصیت های مهاجرین حضور داشتند گزارشی از عملکرد این کنسولگری را تشریح کرد و گفت: من و مجموع همکارانم در این مدت صادقانه به مردم و مهاجرین خدمت کردیم و در حد توان تلاش کردیم که مشکلات مردم را در بخش های مختلف رفع کنیم.

پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد؛ عبدالجابر انصار خداحافظی کرد

 

وی در ادامه افزود: من تا این لحظه به عنوان سرکنسول افغانستان در مشهد در خدمت جامعه مهاجر بودم ولی امروز با توجه به محدودیت هایی که از طرف مقامات مرکز بر این کنسولگری وضع شد و تمام خدمات بر مهاجرین قطع شد، احساس کردم که حضور من دیگر به مصلحت جامعه مهاجر نیست و لذا براساس صلاحدید جامعه میزبان و به خاطر آنکه حضور من باعث مشکلات بیشتر برای مردم نشود تصمیم گرفتم این سمت را ترک کنم.

عبدالجابر انصار تصریح کرد: به همه کسانی که در راه حقوق زنان در افغانستان مبارزه می کنند افتخار می کنیم و یاد و نام همه شهدای این کشور را که  در طول چند دهه گذشته در راه آرمان های به حق مردم افغانستان به شهادت رسیدند گرامی می داریم.

این دیپلمات سابق افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود از مقام معظم رهبری و دیگر مسولان جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی از مهاجرین افغانستانی در طول چند دهه گذشته تقدیر و تشکر کرد و افزود: همیشه قدر دان کشور میزبان هستیم که برای مردم ما زحمت های زیادی را متقبل شده اند.

وی تصریح کرد: من همیشه در همه جا گفته ام، با توجه به زحماتی که ملت ایران برای مردم ما داشته اند، اگر ایران از ما آب بخواهد ما حاضریم جان بدهیم.

در این مراسم حجت السلام وحیدی رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی مقیم ایران و مولوی یعقوب سامانی از نمایندگان جامعه اهل سنت مهاجرین از خدمات عبدالجابر انصار در طول دوران مدیریت وی تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این مراسم از زنان کارمند کنسولگری افغانستان توسط عبدالجابر انصار تجلیل شد.

طالبان درباره علت تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد توضیح داد

کلیدواژه