اسد 10, 1403 16:48 Asia/Kabul

سخنگوی ارشد حکومت طالبان در بیانیه‌ای، شهید اسماعیل هنیه را رهبر هوشیار و مدبر فلسطینی و شهادت او را برای امت اسلامی و کاروان جهاد ضایعه ای بزرگ خوانده است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس  در حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد:  شهید هنیه یک رهبر هوشیار و مدبر فلسطینی بود که به خاطر پیروزی جهاد و مبارزه، قربانی بزرگ داد و در پایان پیمان خود را با خدایش در راه جهاد کامل کرد و جانش را در این راه مقدس نذرانه پیش کرد.

او در این بیانیه جنایت رژیم وحشی صهیونیستی علیه رهبر جنبش حماس را به شدت محکوم کرده و افزوده است: تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بی‌شک منطقه و کشورهای آن را بی‌ثبات‌ خواهد کرد و تقصیر هرگونه عواقب ناخوشایند و نتایج ناگوار بر عهده صهیونیست‌های متجاوز و حامیان آنها خواهد بود.

همچنان کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان در پی شهادت مجاهد شهید اسماعیل هنیه با ملت فلسطین غم‌شریکی کرده و نفرت وانزجار شان را از جنایات رژیم صهیونیستی ابراز کرده اند.

صبح امروز (چهارشنبه دهم اسد/مرداد) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران  بر اثر اصابت  محل اقامت آنان خبر داد.

اسماعیل هنیه دیروز برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود.

طالبان: شهادت مردان بزرگ مسیر آزادی را ترسیم می‌کند

کلیدواژه