اسد 12, 1403 17:04 Asia/Kabul
  • هنیه
    هنیه

شخصیت‌های مختلف افغانستان در داخل و خارج این کشور ضمن محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، بر آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری: حامد کرزی، رئیس ‌جمهور پیشین افغانستان گفت: این عمل تروریستی و خلاف قواعد بین‌المللی در زمانی رخ داد که تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه جریان داشت و امید به ختم جنگ و تحقق صلح در منطقه را بوجود آورده بود، بنابرین  می‌توان آن را اقدامی علیه صلح و امنیت در خاور میانه خواند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه پیشین افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

ترور اسماعیل هنیه که به عنوان مهمان در جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برد به عنوان یک عمل تروریستی، جنایتکارانه و خلاف تمام قوانین و عرف بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌ مرحوم و مردم فلسطین ابراز می‌داریم

رئیس شورای عالی مصالحه پیشین افغانستان تاکید کرد: جنایت و ظلم نظام‌مند علیه مردم فلسطین عامل اصلی بحران در خاورمیانه است.

  محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در پیامی نوشت: «ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، یک عمل تروریستی، ناقض قوانین بین المللی و نقض حاکمیت ملی یک کشور مهم منطقه است.

 عطامحمدنور رئیس حزب جمعیت اسلامی شاخه نوررئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان شاخه نور در پیامی نوشت:  شهید «اسماعیل هنیه» مجاهد آگاه، بی بدیل و قهرمان کم نظیر بود که مدبرانه و شجاعانه در برابر رژیم منحوس صهیونیستی مبارزه کرد و سرانجام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

لطیف پدرام» عضو پارلمان پیشین و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان هم گفت:استقبال پرشور کنگره آمریکا از یک قاتل حرفه‌ای و جنایتکار جنگی مثل نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را در انجام اعمال تروریستی روحیه بیشتر بخشید.

ترور اسماعیل‌هنیه، فرزند قهرمان خلق فلسطین، اوج این جنایت و گسترش تروریسم دولتی است.

 

کلیدواژه