اسد 17, 1403 10:22 Asia/Kabul

مراسم فاتحه خوانی و ادای احترام به شهید اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش حماس در شهر جلال آباد برگزار گردید.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی صدیق الله قریشی امر اطلاعات  ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار در هنگام ارائه زندگینامه  شهید اسماعیل هنیه گفت: وی در دهه هشتاد میلادی چندین بار از جانب نیروهای اشغالگر اسرائیل به زندان انداخته شده بود.

مولوی احسان الله ناصح معاون دانشگاه ننگرهار، عبدالرحیم صراف استاد دانشگاه، مولوی ریاض الله حقانی از علمای دینی و سخنرانان دیگر این مراسم در مورد مبارزات جنبش حماس در برابر نیروهای صهیونیستی اسرائیل و همچنان درخصوص تاریخچه غزه و فلسطین و قربانی های مسلمانان در تاریخ اسلام  معلوماتی  به اشتراک کنندگان این مراسم ارائه نمودند.

مولوی سلطان محمد  ثاقب مسئول مدرسه جهادی ولایت ننگرهار در سخنرانی اش  گفت: قربانی هایی که مردم فلسطین داده در تاریخ اسلامی بی نظیر می باشد واکنون زمان آن فرا رسیده است که باید از فلسطینی ها حمایت نماییم.

مولوی ثاقب گفت: همانگونه که مردم افغانستان در برابر تجاوز شوروی و اشغال نیروهای آمریکایی در یک صف واحد و همبستگی کامل ایستادگی نمود و آنها را با شکست روبرو نمودند، باید در برابر دفاع از خاک فلسطین نیز با هم متحد و یکپارچه باشیم.

در پایان این مراسم به روح شهید اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش حماس  و اعضای خانواده اش مراسم اتحاف دعا و ادای احترام به جا  آورده شد.

مهاجرین افغانستانی مراسم گرامیداشت شهید «اسماعیل هنیه» را برگزار کردند

کلیدواژه