جدی 19, 1395 16:39 Asia/Kabul

به دنبال سفر تیم رسانه ای جمهوری اسلامی ایران به کابل ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت افغانستان  بر همکاری رسانه‌ای بین دو کشور افغانستان و ایران تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با تیم رسانه ای جمهوری اسلامی ایران با برجسته سازی اشتراکات فراوان فرهنگی میان ایران و افغانستان از لزوم آغاز جدی ارتباطات رسانه ای میان این دو کشور خبرداد .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در این دیدار خاطر نشان ساخت که به دلیل نبود ارتباط نظام مند میان رسانه های ایران و افغانستان ، دو کشور نیازمند به گسترش روابط در این زمینه هستند .

به گفته ی بهرامی ، افغانستان دومین کشور فارسی زبان است و اخبار فارسی در این کشور مصرف کننده دارد و با توجه به ضرورت افزایش تعاملات فرهنگی، دانشگاهی و رسانه ای بین ایران و افغانستان، برقراری ارتباط رسانه ای نظام مند نیازی اساسی به شمار می رود .

سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان این که این تیم رسانه ای اولین تیمی است که از ایران به کابل سفر کرده است افزود،هدف این تیم آغاز تعامل میان رسانه های دو کشور است  زیرا  این ارتباط رسانه ای باید سازماندهی شود.

به گفته ی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، رسانه های دو کشور باید درک درستی از تحولات داخلی هم پیدا کنند تا از این مسیر سوءتفاهم های احتمالی پیش آمده از بین برود.

وی هم چنین تاکید کرد که ، رابطه ی سیاسی ما با دولت افغانستان خوب است اما در سطوح فرهنگی و رسانه، تعامل ما رضایت بخش نیست اما تحولات مثبتی درروابط  دو کشور در حال شکل گیری است و باید به موازات روابط سیاسی، روابط فرهنگی و رسانه ای ایران و افغانستان هم ارتقا پیدا کند

جزئیات ایرن خبر در گزارش همکارمان عالمی از کابل موجود است.