موسسه آمریکایی: دیپلماسی طالبان، این گروه را به عنوان بازیگر بین المللی مطرح کرده است
(last modified 1403-05-18T04:58:38+00:00 )
اسد 18, 1403 09:28 Asia/Kabul
  • موسسه آمریکایی: دیپلماسی طالبان، این گروه را به عنوان بازیگر بین المللی مطرح کرده است
    موسسه آمریکایی: دیپلماسی طالبان، این گروه را به عنوان بازیگر بین المللی مطرح کرده است

موسسه سیاسی پژوهشی واشنگتن در گزارشی اعلام کرد: دیپلماسی طالبان در سه سال گذشته سبب شده است تا دولت سرپرست کابل به عنوان یک بازیگر بین‌المللی پذیرفته شود.

به گزارش رادیو دری، موسسه واشنگتن در پژوهشی با بررسی تعاملات خارجی طالبان در سه سال گذشته نوشت: دیپلماسی طالبان سبب شده است تا کابل به عنوان یک بازیگر بین‌المللی پذیرفته شود و برخی کشورها نیز دیر یا زود حکومت این گروه را به رسمیت خواهند شناخت.

بر اساس این گزارش، طالبان از آگوست 2021 تاکنون در هزار و 382 نشست دیپلماتیک با نمایندگان بیش از 80 کشور شرکت داشته است.

بیشترین دیدارهای مقامات طالبان در این مدت به ترتیب با نمایندگان کشورهای چین، ترکیه، ایران، قطر، پاکستان، ازبکستان، روسیه، ترکمنستان، ژاپن و عربستان سعودی بوده است.

همچنین در میان کشورهای غربی بیشترین تعاملات طالبان به ترتیب با اتحادیه اروپا، انگلیس، نروژ، آمریکا و آلمان صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است تعاملات طالبان با دیگر کشورها طیف وسیعی از موضوعات از جمله کمک‌های بشردوستانه، کمک‌ها در زمینه حکومت‌داری، فرصت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و روابط مذهبی را پوشش می‌دهد.

Image Caption
Image Caption

موسسه واشنگتن اظهار کرده است: این تحولات نشان می‌دهد که گام‌های رسمی برای به رسمیت شناختن قانونی طالبان برای برخی کشورها دیر یا زود برداشته خواهد شد.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

«موسسه واشنگتن» یکی از مهمترین مراکز تصمیم سازی و سیاستگذاری ایالات متحده است که به طور خاص بر امور خاورمیانه متمرکز شده است.

حنفی: سازمان ملل برای به رسمیت شناختن طالبان تلاش کند

طالبان: خواهان احیای روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان هستیم

کلیدواژه